آخرین تحولات عملیات نینوا ما می‌آییم؛

ورود نیروهای عراقی به 3 محله در جنوب شرق موصل/ هلاکت شماری از تروریست‌ها

نیروهای پلیس فدرال عراق پس از تسلط بر محله کرامه، وارد محله‌های انتصار، سلام و شیماء در جنوب شرق موصل شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری معلومه، مرکز اطلاع‌رسانی جنگ عراق در بیانیه‌ای درباره پیشروی‌های نیروهای عراقی در قالب عملیات "نینوا می آییم" اعلام کرد:

در محور شمالی موصل، عملیات نیروهای عراقی برای پاکسازی مناطق آزادشده و فراهم‌سازی و ارائه مواد غذایی و کمک های انسان‌دوستانه به اهالی این مناطق همچنان ادامه دارد.

نیروهای امنیتی عراق در عملیات خود در این محور توانستند 3 خودروی متعلق به تروریست ها را منهدم و بیش از 25 تروریست را به هلاکت برسانند.

در محور شرقی و در ساحل چپ، نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم توانستند محله کرامه جنوبی را آزاد کنند و وارد محله کرامه شمالی شوند.

نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم همچنین 2 خودروی بمب گذاری شده و یک خودروی مجهز به مسلسل را در روند عملیات خود منهدم و بیش از 70 نفر از عناصر تروریستی را به هلاکت رساندند.

در محور جنوب شرق نیز نیروهای پلیس فدرال عراق توانستند بر محله های "یافا و یونس سبعاوی" و خیابان راهبردی 60 مسلط شوند. این نیروهای همزمان با پیشروی نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم  توانستند وارد محله های " سلام، انتصار و شیماء" شوند و بر چند ساختمان مسلط شوند. عملیات پاکسازی این محله ها همچنان ادامه دارد.

در عملیات نیروهای عراقی در این محور بیش از 182 تروریست به هلاکت رسیدند و 3 خودروی بمب‌گذاری شده، 3 انبار تسلیحاتی، 3 خمپاره‌انداز، 3 مسلسل و 2 پهپاد بمب‌گذاری شده منهدم شدند.

به گزارش این بیانیه، تعداد حملات هوایی ارتش عراق در محورهای مختلف عملیات موصل در روز گذشته به 10 حمله می‌رسد که 6 مورد از آنها در محور غربی بوده است.

در محور جنوب غربی نیز نیروهای پلیس فدرال با هجوم تروریست های داعش به روستاهای " عذبه و باخره" مقابله کردند و ضمن به هلاکت رساندن 25 تروریست، 3 خودروی بمب‌گذاری شده آنها را منهدم کردند.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار