طراحی موقعیت یاب ضد حملات سایبری در دانشگاه علم و صنعت

استاد دانشگاه علم و صنعت و طراح موقعیت یاب مقاوم گفت: موقعیت یاب ضدحملات سایبری در دانشگاه علم و صنعت طراحی شد.

محمد رضا موسوی میر کلایی استاد دانشگاه علم و صنعت و طراح موقعیت یاب مقاوم در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به لزوم ساخت این موقعیت یاب اظهار داشت: گیرنده های موقعیت یاب در برابر انواع تهدیدات و حمله های سایبری از ایمنی کمی برخوردار هستند و به همین خاطر محققان دانشگاه علم و صنعت اقدام به طراحی موقعیت یاب مقاوم در برابر انواع تهدیدات کردند.

وی بیان کرد: در گوشی های موبایل موقعیت یاب های بکار رفته از ایمنی کمی برخوردارند که این مسئله می تواند مشکلاتی را برای کاربران خود در پیدا کردن موقعیت و آدرس ایجاد کند.

طراح موقعیت یاب مقاوم تصریح کرد: این موقعیت یاب به وسیله یکسری از الگوریتم های ریاضی و نرم افزاری طراحی شده که هیچ هزینه ای برای دانشگاه نداشته و ایده این موقعیت یاب مقاوم از پایان نامه های ارشد و دکتری الگو برداری شده است.

وی عنوان کرد: موقعیت یاب طراحی شده طوری عمل می کند که سیگنال های اصلی را از جعلی تفکیک می کند و با دفع حمله سایبری، مکان درست را به کاربران می دهد.

موسوی با بیان اینکه این موقعیت یاب نیازی به سنسور خارجی ندارد و همگی بر اساس برنامه‌ریزی و الگوریتم ریاضی است، افزود: این پروژه در راستای قرارداد صنعت با دانشگاه علم و صنعت است و این کار در زمان مقرر به کار فرما تحویل داده شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار