کرمانشاه؛

1005 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه، تعداد واحدهای صنعتی استان را 1005 واحد دارای پروانه بهره برداری عنوان کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حقیقی گفت: براساس سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، قانون رفع موانع تولید و برنامه های خروج از رکود دولت تدبیر و امید، این سازمان در ابتدای سال نسبت به احصاء و آسیب شناسی واحدهای راکد استان اقدام نمود که در مجموع 240 واحد صنعتی مطلقا تعطیل در استان شناسایی شد که عوامل مختلفی از جمله نبود سرمایه در گردش، مستهلک شدنماشین آلات و خطوط تولید، نبود بازار فروش، اختلاف شرکا و .... باعث رکود در این واحدهای صنعتی بود .

دکتر حقیقی با بیان مطالب فوق افزود: بر این اساس با حمایت استاندار محترم کرمانشاه؛ اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و تلاش شبانه روزی همکاران مجموعه صنعت، معدن و تجارت از ابتدای سال تا کنون 33 واحد صنعتی به چرخه اقتصاد استان برگشت داده شد که تعداد 913 نفر اشتغال جدید با سرمایه گذاری 170 میلیارد تومان به همراه داشت .

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در ادامه تاکید کرد: با این اوصاف 80درصد واحدهای تولیدی و صنعتی استان فعال هستند و تنها 20درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی غیر فعال است. دکتر حقیقی در بخش دیگری از سخنان خود از اختصاص 422 میلیارد تومان تسهیلات در قالب تسهیلات رونق تولید به استان کرمانشاه خبر داد و ادامه داد: 238 واحد صنعتی کوچک و 26 واحد صنعتی متوسط از ابتدای اردیبهشت سال جاری تا کنون در سامانهبهین یاب جهت دریافت وام ثبت نام نموده و هم اکنون به مرحله عقد قرار داد با بانک های عامل رسیده اند.

دکتر حقیقی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در همین مدت مشابه اتفاق که در استان افتاده است در حوزه کشاورزی و صنعت، و معدن ، 232 مورد به طور مستقیم در سایت بهین یاب ثبت نام کرده و موفق به دریافت تسهیلات به ارزش 123 میلیارد تومان شده اند، در حالی که 69 مورد از واحدهای صنعتی، معدنی و کشاورزی هم خارج از سایت بهین یاب به بانک هاجهت دریافت تسهیلات مراجعه کرده و 29 میلیارد تومان تسهیلات دریافت نموده اند، بنابراین در مجموع 151 میلیارد تومان تسهیلات به این واحدها از سوی بانک های استان پرداخت شده است .

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در خصوص طرح های صنعتی نیمه تمام در استان اشاره کرد و افزود: براساس هدف گذاری انجام شده این سازمان می بایستی 53 طرح نیمه تمام تا پایان سال نیز که از تسهیلات رونق تولید استفاده کرده اند به نتیجه برسند، که با تلاش و کوشش شبانه روزی همکاران و همراهی و هم گرایی بخش های خصوصی 71 طرح نیمه تمام موفق به دریافت پروانه بهره برداری شده اند که تا کنون 170 میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در استان صورت پذیرفته است .


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار