تجری به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

آزمایش دستگاه‌های مربوط به الکترونیکی شدن انتخابات طی هفته آینده در مجلس

عضو هیئت نظارت بر انتخابات از بررسی و بازدید این هیئت از دستگاه‌های مختص الکترونیکی شدن انتخابات طی هفته آینده خبر داد.

بررسی دستگاه‌های مربوط به الکترونیکی شدن انتخابات طی هفته آینده در مجلس/ برگزاری جلسات سه جانبه مجلس، شورای نگهبان و وزارت کشور برای بررسی این امر

فرهاد تجری عضو هیئت نظارت مرکزی بر امر انتخابات شوراهای اسلامی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از بازدید این اعضا از دستگاه‌های مختص الکترونیکی شدن انتخابات خبر داد.

وی تصریح کرد: قرار بود هیئت نظارت مرکزی بر امر انتخابات شوراها بازدیدی از دستگاه‌های الکترونیکی مربوط به انتخابات داشته باشند که این امر به هفته آینده موکول شد لذا این دستگاه‌ها برای ازمایش به مجلس آورده می‌شود.

تجری تأکید کرد: طی این جلسه هیئت اجرایی و همچنین هیئت نظارت مرکزی مجلس بر امر انتخابات شوراها، حوزه معاونت سیاسی وزارت کشور، کارشناسان مجلس و متخصصین امور رایانه‌ای این دستگاه‌ها را بررسی خواهند کرد.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس تصریح کرد: رسما تاکنون هیئت نظارت بر انتخابات شوراها بازدیدی از این دستگاه‌ها نداشته اما اطلاعات این بخش مورد بررسی این هیئت قرار گرفته است.

تجری با بیان اینکه بنده معتقدم با وجود ایرادات این دستگاه‌ها باید تلاش کرد از آن استفاده کرد گفت: تلاش داریم در حد وسع وزارت کشور از سیستم الکترونیکی انتخابات به ویژه در حوزه‌های پرجمعیت استفاده کنیم.

عضو هیئت نظارت مرکزی بر انتخابات شوراها در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این هیئت با شورای نگهبان جلسه‌ای خواهد داشت تصریح کرد: در این مورد صحبت‌های غیررسمی انجام شده، این موضوع در برنامه ما هست تا با تشکیل جلساتی با شورای نگهبان از تجربیات آنها استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: وزارت کشور پیشنهاد داده است که به دلیل آنکه انتخابات شوراها، ریاست جمهوری و میان دوره‌ای مجلس در یک بازه زمانی برگزار می‌شود جلسات سه جانبه‌ای با حضور شورای نگهبان، هیئت نظارت بر انتخابات و وزارت کشور برگزار شود.

تجری خاطر نشان کرد: البته با توجه به برنامه‌های فشرده مجلس در ارتباط با بررسی برنامه ششم زمان این نشست مشخص نیست.

انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار