اصفهان؛

برنامه "مراقبت در منزل" از بیماران اجرایی می شود

مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: برنامه مراقبت در منزل از بیماران در این شهرستان برای اولین بار در کاشان اجرایی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معصومه حمزه ای در نشست خبری امروزدر معاونت درمان این دانشگاه، دسترسی بیمار، کاهش هزینه های درمانی و افزایش رضایتمندی بیمار مهم ترین اهداف مراکز مراقبت در منزل است.
وی، دسترسی بیمار به مراقبت ایمن، به صرفه و نظام مند در منزل پس از ترخیص از بیمارستان و کاهش کنترل عفونت های بیمارستانی و انجام بهینه توانبخشی از دیگر اهداف مراکز مراقبت در منزل است.
وی، به بیان سه برنامه ابلاغی شامل شاخص های ملی کیفیت مراقبتهای پرستاری در بالین، صلاحیت حرفه ای پرستاران و برنامه عملیاتی ارائه مراقبتهای پرستاری در منزل و آیین نامه های مرتبط با آنها پرداخت.
وی، از تشکیل کار گروهی متشکل از شورای هماهنگی پرستاری دانشگاه (شامل رئیس دانشگاه، رئیس دانشکده پرستاری و مامایی، مدیر پرستاری دانشگاه، رئیس هیات مدیره نظام پرستاری) و نیز نماینده اداره نظارت بر درمان معاونت درمان و نماینده ای از مراکز مشاوره فعال درسطح شهر خبر داد.
حمزه ای، پرستاری جامعه نگر را مجموعه خدماتی مراقبتی که از پیشگیری تا توان بخشی و همین طور از مراقبت های اولیه تا خدمات تخصصی و ویژه قابل ارائه در منزل عنوان کرد.
وی در ادامه، به ارائه توضیحاتی در خصوص فرایند اخذ مجوز این مراکز توسط کادر پرستاری و نحوه اجرایی شدن و نظارت بر عملکرد این واحدها و مراکز در دانشگاه پرداخت و اظهار داشت: علاقمندان می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر به سایت معاونت درمان مراجعه کنند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار