مشهد؛

راه‌اندازی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی با سرمایه ۱۰۰ میلیارد ریالی در گناباد

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی با سرمایه اولیه ۱۰۰ میلیارد ریال و با مشارکت کشاورزان ۷۸ روستای این شهرستان و بخش دولتی راه‌ اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا حسین زاده امروز در جلسه‌ای که به‌منظور راه‌اندازی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در گناباد و با حضور دهیاران و اعضای شوراهای روستاها و نماینده تشکل ها در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، گفت: سرمایه در نظر گرفته‌ شده برای این صندوق ۱۰۰ میلیارد ریال است که ۴۹ درصد آن سهم بخش دولتی و از فروش املاک مازاد دولتی و ۵۱ درصد سهم بخش مردمی که توسط کشاورزان، تشکل‌ها و افراد مستقل تأمین می‌شود.
حسین زاده بابیان اینکه در این صندوق ۷۸ روستای گناباد سهام‌دار خواهند بود، اذعان کرد: با توجه به اینکه اکثر تولیدات بخش کشاورزی در روستاهای گناباد انجام می‌شود؛ ۸۵ درصد سهم صندوق توسعه بخش کشاورزی به روستاها و ۱۵ درصد به تشکل‌ها و افراد مستقل‌ تعلق می‌گیرد.
مدیر جهاد کشاورزی گناباد به عضویت فعالان بخش کشاورزی در صندوق توسعه بخش کشاورزی گناباد اشاره و تصریح کرد: ارزش تولیدات بخش کشاورزی ۳هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال برآورد شده است و میزان سهم هر روستا بر اساس ارزش تولیدات که شامل سطح منابع آبی و میزان تولیدات دامی است، مشخص می‌شود.
حسین زاده ادامه داد: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی گناباد حمایت‌های مختلفی از کشاورزان سهام‌دار انجام می‌دهند که اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۶ ماهه و تسهیلات ضروری تنها دو مورد از این حمایت‌ها است.
وی بابیان اینکه برای تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در گناباد مهلت ۴ ماهه‌ای تعیین‌شده است، اذعان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده امیدواریم اقدامات اولیه راه‌اندازی شرکت تا پایان بهمن‌ماه به انجام برسد تا این اقدام به سال آینده موکول نگردد.
محمدعلی نبی پور فرماندار گناباد نیز در این جلسه یکی از مشکلات بخش کشاورزی را نبود سرمایه در گردش برای کشاورزان دانست و افزود: با توجه به اینکه توان مالی کشاورزان گنابادی پایین می‌باشد، میزان تولیدات این بخش کاهش می‌یابد لذا با راه‌اندازی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی از کشاورزان و دامداران گنابادی به‌ویژه درواقع ضروری حمایت‌های لازم و کافی انجام می‌شود.
وی اظهار: با اعطای تسهیلات با نرخ سود ۱۵ و ۱۸ درصد فعالیت کشاورزی در گناباد منطقی نیست و به کشاورزی آسیب و کشاورزان را بدهکار می‌کند.
انتهای پیام// ح ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار