اصفهان؛

حفر کنندگان چاه های غیر مجاز در اردستان جریمه های سنگین خواهند پرداخت

فرماندار اردستان گفت: با افرادی که اقدام به حفر چاه های غیرمجاز در سطح شهرستان کرده اند برخورد قاطع شده و آنان جریمه های سنگینی خواهند پرداخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا غیور عصر امروز در جلسه برنامه ریزی منابع آب در فرمانداری اردستان افزود: با توجه به دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت نیرو کلیه چاه های بخش صنعت، خدمات، مرغداری ها و دامداری ها باید نسبت به نصب کنتور هوشمند اقدام کنند.
وی با بیان این که بالغ بر 300 حلقه چاه در این بخش ها مورد استفاده قرار دارد تصریح کرد: مقدمات خرید تجهیزات جهت نصب کنتور هوشمند بر روی چاه های شهرداری ها فراهم شده و با همکاری امور برق و امور منابع آب شهرستان، تا پایان دی ماه این طرح اجرایی خواهد شد.
غیور گفت: با توجه به بحران آب در سطح منطقه و نیاز به مدیریت مصرف در بخش صنایع و تولید ضرورت دارد مالکان این بخش هر چه زودتر در جهت نصب کنتور هوشمند با نظارت امور منابع آب شهرستان اقدام کرده تا مشمول پرداخت جرائم سنگین نشود.
فرمانداراردستان افزود: شناخت چاه های صنعتی که بیشترین آب را برداشت می کنند ضروری بوده و باید در اولویت اول نصب کنتور هوشمند قرار گیرند به نحوی که صنعت و تولید تحت شعاع قرار نگرفته و برداشت آب در حد استاندارد باشد.
غیور خاطر نشان کرد: از طریق اداره صنعت، معدن و تجارت با همکاری جهاد کشاورزی اولویت بندی صنایع و مرغداری ها و دامداری ها مشخص شده و ضمن ابلاغ دستورالعمل برخورد با چاه های غیر مجازنسبت به نصب کنتور روی چاه های آب اقدام می شود.
رئیس اداره امور منابع آب اردستان نیز در این جلسه گفت: در شهرستان اردستان تعداد837 حلقه چاه مجاز وجود دارد که 355حلقه چاه آن کشاورزی است و از این تعداد 350 حلقه چاه مجهز به کنتورهای هوشمند شده‌اند.
محمد رضا سلیمی اظهار کرد: نصب کنتور هوشمند بر روی چاه آب شهرداری مهاباد به زودی انجام می شودهمچنین بر نحوه فروش آب بوسیله تانکر به مرغداری ها و دیگر متقاضیان نظارت لازم صورت گرفته با افراد خاطی برخورد قانونی صورت می گیرد.
وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی نسبت به شناسایی مرغداری هایی که نیاز به استفاده از آب چاه دارند اقدام کرده و آن دسته از افرادی که بیش از حد مجاز از آب برداشت کنند مشمول پرداخت جریمه های سنگین شده و در سال های بعد نیز سهمیه برداشت آب آن ها کسر می شود.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.