ادامه پیشروی‌های نیروهای عراقی در شرق موصل

نیروهای عراقی به پیشروی‌های خود در شرق موصل ادامه دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک ژنرال آمریکایی اعلام کرد کاهش حملات موثر داعش علیه نیروهای عراقی در شرق موصل نشان دهنده روند خروج تروریست‌ها از این منطقه پس از گذشت سه ماه عملیات برای بازپسگیری شهر است. 

در این مطلب آمده است: پس از ورود نیروی هوایی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا، نیروهای عراقی در بزرگترین عملیات زمینی پس از سقوط صدام حسین، موفق شدند یک چهارم شهر موصل را از تروریست‌های داعشی پس بگیرند. حیدر العبادی، نخست وزیر عراق وعده داده است نیروهای عراقی تا ماه آوریل ( 30 روز منتهی به 10 اردیبهشت) تروریست‌ها را از شهر بیرون کنند. 

مرحله دوم عملیات بازپسگیری شهر موصل هفته پیش آغاز شد. از زمان آغاز این مرحله، نیروهای عراقی علی رغم مقاومت سنگین تروریست‌ها، آنها را از شرق حلب به عقب رانده و مناطق بیشتری را آزاد کرده‌اند. همچنین نیروهای عراقی به پیشروی‌های خود از غرب موصل ادامه می‌دهند. 

داعش برای مقابله با پیشروی‌های یک صدهزار نیروی عراقی در موصل، از عامل‌های انتحاری، بمب‌های جاده‌ای، تک تیراندازها و خمپاره استفاده می‌کند. علی رغم آنکه گروه تروریستی داعش در موصل در حال عقب نشینی است، تروریست‌های این گروه به بمب‌گذاری‌های مرگبار خود در بخش‌های دیگر کشور عراق ادامه می‌دهند. تنها در سه روز گذشته دستکم دو انفجار بزرگ در بغداد رخ داده و ده‌ها نفر به کام مرگ کشیده شده‌اند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار