شهرکرد؛

پیگیری آلودگی نفتی منطقه سرخون با حضور وزیر نفت

مسائل مربوط به آلودگی نفتی منطقه سرخون در نشست استاندار چهارمحال و بختیاری با وزیر نفت بررسی و پیگیری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مسائل مربوط به آلودگی نفتی آب و اراضی منطقه سرخون در نشست قاسم سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری و علی کاظمی نماینده شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی با بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت و معاونین در تهران بررسی و تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شد.

در این نشست همچنین مواردی در زمینه گازکشی روستایی و حوزه خدمات اجتماعی مطرح گردید.

گفتنی است حادثه شکستگی لوله انتقال نفت خام خوزستان به پالایشگاه اصفهان در پی رانش زمین به دلیل بارندگی در منطقه گندمگار شهرستان اردل که ساعت 23 شامگاه جمعه 12 آذر رخ داد، سبب جاری شدن نفت خام در رودخانه سرخون، آلودگی نفتی و خسارت به مزارع پرورش ماهی سردابی و زمین های کشاورزی در مسیر پایین دست و همچنین چشمه های آشامیدنی واقع در بستر رودخانه شد.

خط لوله 30 اینچی انتقال نفت مارون از خوزستان به پالایشگاه اصفهان به دلیل عبور از ناهمواری‌های رشته‌کوه زاگرس یکی از صعب‌ العبورترین خط لوله انتقال نفت خام کشور است.

در سال های اخیر، چندین بار نشت نفت خام از این خط لوله، سبب آلودگی آب و اراضی کشاورزی منطقه سرخون گردید.

به دنبال آلودگی شدید آب و زمین های این منطقه در آخرین حادثه شکستگی لوله نفت در سال 93، مقرر شد شرکت پخش فرآورده های نفتی، تصفیه خانه ای را برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث در منطقه احداث کند.

شهر سرخون مرکز بخش میانکوه از توابع شهرستان اردل در 130 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری، و روستای گندمکار از توابع این بخش است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار