افزایش بهای نفت و طلا همزمان با آغاز سال نو میلادی

نفت و طلا سال 2017 میلادی را با روندی افزایشی آغاز کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال امیدواری بازار نفت از موفقیت آمیز بودن توافق کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای محدود کردن سطح تولید، بهای نفت امروز سه شنبه در نخستین ساعات کاری سال 2017 با افزایش همراه بود. بازارهای نفتی روز دوشنبه بخاطر سال نو میلادی تعطیل بودند.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 31 سنت افزایش (معادل 0.55 درصد) به 57 دلار و 13 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با 32 سنت افزایش (معادل 0.6 درصد)، 54 دلار و 4 سنت در هر بشکه معامله شد.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک از جمله روسیه نوامبر سال گذشته میلادی توافق کردند از اول ژانویه سال 2017 میلادی (دو روز پیش) سطح تولید را 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

با این حال، لیبی، یکی از دو کشور عضو اوپک که بخاطر افزایش درگیری ها از کاهش سطح تولید و پایبندی به توافق معاف شده است، روز یکشنبه سطح تولید خود را به 685 هزار بشکه در روز رساند. این درحالیست که در ماه دسامبر سال گذشته میلادی سطح تولید نفت لیبی روزانه 600 هزار بشکه بود.

کارشناسان حوزه نفت اعلام کردند در ماه ژانویه مشخص می شود که آیا کشورهای عضو و غیرعضو اوپک به این توافق پایبند هستند یا خیر.

با وجود فشارهایی که بخاطر افزایش ارزش دلار آمریکا بر بهای طلا وارد شده بود، بهای فلز زرد نیز سال 2017 را با روندی افزایشی آغاز کرد. بر این اساس، بهای هر اونس طلای موسوم به "اسپات" با 0.2 درصد افزایش به 1154.26 دلار رسید. هر اونس طلای آمریکا هم با 0.3 درصد افزایش 1155.4 دلار معامله شد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار