روایت نقوی‌حسینی از جلسه امروز فراکسیون ولایی:

رضایی گفت خوش‌بینی بیش از حد به دروازه‌های خارجی، اقتصاد کشور را زمین گیر کرد

سخنگوی فراکسیون ولایی مجلس محورهای نشست امروز این فراکسیون با حضور محسن رضایی را تشریح کرد.

محسن رضایی: خوش‌بینی بیش از حد به دروازه‌های خارجی، اقتصاد کشور را زمین گیر کرد
"محمدحسین نقوی‌حسینی" سخنگوی فراکسیون ولایی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،در تشریح جلسه امروز صبح (سه‌شنبه 14 دی ماه) مجمع عمومی فراکسیون متبوع خود اظهار داشت: این جلسه با حضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و اعضای این فراکسیون برگزار شد.

وی ادامه داد: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این جلسه ابتدا به تشریح مسائل منطقه پرداخت و گزارش مفصلی از تحولات سوریه، عراق، یمن و سایر مسائل منطقه به نمایندگان ارائه کرد.

نماینده مردم ورامین بیان داشت: رضایی در این جلسه ضمن اشاره به شرایط بحرانی و ناامنی‌های موجود در منطقه، گفت که جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را به کار گرفته تا امنیت در منطقه مستقر شود و نقش مثبت و موثر ایران در منطقه موجب شده تا جامعه جهانی به براین امر اعتراف کرده و برای آن احترام ویژه قائل باشد.

نقوی حسینی تاکید کرد: وی همچنین اعلام کرد که باید به آتش بس و توافق به دست آمده در سوریه امیدوار بود تا زمینه های سازندگی و بازگشت مردم به زندگی فراهم شود.

سخنگوی فراکسیون ولایی مجلس ادامه داد: رضایی همچنین در مورد عراق نیز با اشاره به موفقیت‌های به دست آمده در مبارزه با داعش و گروه‌های تروریستی- تکفیری گفت که روند حاکمیت دولت مرکزی و پیروزی‌های اخیر در موصل بیانگر تغییر شرایط در عراق است.

نقوی حسینی با بیان اینکه طی این جلسه، رضایی با اشاره به تحولات اخیر در منطقه گفت که موازنه منطقه به نفع کشورها و گروه های ضدتروریسم است، تصریح کرد: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام توافق بین کشورهایی مثل ایران، روسیه و ترکیه را یکی از نشانه‌های تغییر موازنه دانست و بیان کرد که اخیرا ترکیه واقعی‌تر به مسائل منطقه نگاه می‌کند و به این نتیجه رسیده که ایران و روسیه در مقابله با تروریسم، استقرار امنیت در منطقه و همکاری منطقه‌ای جد‌ی‌تر و واقعی‌تر از برخی کشورهای غربی و منطقه ای هستند.

نماینده مردم ورامین در ادامه با اشاره به سخنان رضایی گفت: رضایی تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی نه با خوشبینی به مسائل نگاه می‌کند و نه با بدبیینی بلکه با واقع‌بینی به مسائل منطقه نگاه می‌کند.

وی اظهار داشت: محسن رضایی با اشاره به اینکه دستگاه دیپلماسی در سال های اخیر بیش از حد به برجام پرداخت و متاسفانه غفلت صورت گرفته نسبت به مسائل منطقه و حوزه سیاست خارجی با کشورهای منطقه و همسایه و به همین جهت با مشکلاتی روبرو هستیم، ضرورت دارد که به طور جدی به مسائل منطقه در حوزه دیپلماسی بپردازیم.

سخنگوی فراکسیون ولایی مجلس گفت: در ادامه جلسه، رضایی اعلام داشت که واقعیت این است که دولت می‌خواست از طریق کلید حل سیاست خارجی، مشکلات اقتصادی داخل کشور را حل کند ولی نتیجه برعکس شد، چرا که نه تنها اقدامات در حوزه سیاست خارجی به طور کامل و در جهت منافع و اهداف جمهوری اسلامی ایجاد نشد، بلکه از ظرفیت های داخلی غفلت شد و ما دچار رکود عمیقی شدیم.

نقوی‌حسینی خاطرنشان کرد: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد که خوش‌بینی بیش از حد به دروازه‌های خارجی و غفلت از اقتصاد مقاومتی و ظرفیت داخلی موجب زمین‌گیر شدن اقتصاد کشور شد و در انتقاد به نحوه دیپلماسی برجام گفت که ما در برجام پیوست احکام خزانه‌داری آمریکا نداشتیم و به همین جهت ماحصل و دستاورد اقتصادی توفیق چندانی نداشتیم.

پایان پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار