ثبت جهانی راه ابریشم با محوریت رباط شرف

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی گفت: خراسان رضوی با تاکید بر رباط شرف، جاده ابریشم را برای ثبت در فهرست میراث جهانی همراهی می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد رکنی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی گفت: اهمیت راه ابریشم و نگاه ژرف پژوهشگران داخلی و خارجی به این جاده تاریخی و اقتصادی موجب شد تا در سال های اخیر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برای ثبت این اثر در فهرست آثار جهانی برنامه ریزی کند.

وی با اعلام اینکه ثبت جهانی راه ابریشم با محوریت رباط شرف در دستور کار استان قرار گرفته است، گفت: خراسان رضوی یکی از نقاط اصلی و مراکز تجارت و توسعه صنعت ابریشم بوده است و شکل گیری رباط ها و تاسیساتی همچون پل ها و چاپار خانه ها و دیگر آثار و بناهای موجود در مسیر راه ابریشم در این استان گواه بر این ادعا است.

دبیر کنگره تاریخ معماری و شهرسازی خراسان رضوی با تاکید بر اهمیت ثبت این اثر ملی و بین المللی در فهرست میراث جهانی یونسکو افزود: یکی از کارگاه های علمی و آموزشی کنگره به صورت خاص به میراث جهانی استان و با تاکید بر راه ابریشم و با محوریت رباط شرف برگزار می شود و پژوهشگران و محققان مختلف آخرین دستاوردهای خود را در این بخش به اشتراک می گذارند.

مسوول برگزاری کارگاه های آموزشی در این کنگره نیز درباره برگزاری این کارگاه آموزشی افزود: حال که خراسان رضوی با تاکید بر رباط شرف جاده ابریشم را برای طی مراحل ثبت در میراث جهانی آماده می کند، نیکواست که دانشجویان و محققان نیز از انجام مراحل آگاه شوند.

رضا صادقی خاطرنشان کرد: همزمان با برگزاری این کارگاه آموزشی، کارگاهی تحت عنوان مفاخر معماری معاصر نیز برگزار می شود که در آن دانشجویان و شرکت کنندگان به صورت خاص با آثاری همچون مجموعه های فرهنگی و تاریخی باغ آرامگاه نادری و فردوسی، خیام و دیگر آثار ارزشمند معماری معاصر که برپایه الگوی ایرانی و اسلامی شکل گرفته است آشنا می شوند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار