نشست رسانه‌ای گروه‌های موسیقی تلفیقی جشنواره فجر/ 1

تلاش برای تلفیق موسیقی فولکلور و پاپ در گروه موسیقی داماهی/ انتشار آلبوم در فصل بهار

نشست رسانه‌ای گروه‌های موسیقی تلفیقی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فجر در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست رسانه‌ای گروه‌های موسیقی تلفیقی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فجر در تالار وحدت برگزار شد.

اولین نشست که مربوط به گروه داماهی بود، با صحبت‌های دارا دارایی سرپرست گروه انجام شد.
 
دارایی در این نشست خبری گفت: داماهی حدود دو سال و نیم قبل فعالیت خود را آغاز کرد. یک آلبوم منتشر کردیم که در آن موسیقی فولکلور جنوبی را دستمایه کارمان قرار دادیم و آن را با موسیقی‌های دیگر مانند هندی، غربی، پاپ و آفریقایی میکس کردیم.

وی افزود: 70 تا 80  درصد ترانه‌های آلبوم اول با گویش بندرعباسی، مینابی، بلوچی و چند شهر دیگر است. البته چند شعر هم به زبان فارسی داشتیم.  خوشبختانه آلبوم اول ما با استقبال خوبی مواجه شد. شروع کار ما با پروژه سینمایی بود  که در برزیل همزمان با جام جهانی شکل گرفت. اولین کارها را در همان جا ارائه دادیم.

دارایی درباره تازه‌ترین فعالیت هنری گروه «داماهی» اظهار داشت: در حال حاضر مشغول کار  روی آلبوم جدیدمان هستیم که نسبت به آلبوم اول از لحاظ فرم تغییراتی در آن اتفاق افتاده است. موسیقی ما از گرایش فولکلور بیرون آمده و به سمت موسیقی‌های پاپ امروزی رفته است. البته همچنان در بافت موزیکال و صدادهی آلبوم اول را دنبال می‌کنیم .

وی در پایان گفت: آلبوم جدیدمان در بهار منتشر می‌شود. در حال حاضر در مرحله ضبط آلبوم دوم هستیم. اردیبهشت ماه تک آهنگمان به نام «دیوانه» منتشر شد که برای ما خوش یمن بود و توانستیم نظرهای بیشتری را به سمت خود جلب کنیم. ما سال گذشته نیز در جشنواره شرکت کردیم. امسال اجراهای ما بیشتر از آلبوم اول خواهد بود. البته برای طرفدارها سورپرايز هم داریم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار