افزایش سن ازدواج تهدیدی جدی برای سلامت جامعه

افزایش سن ازدواج در جامعه تهدیدی برای ابتلای نوزادان و سایر افراد جامعه محسوب می‌شود و باید مشاوران و روانشناسان برای رسیدن به ازدواج سالم در عرصه حاضر باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اردلان رئیس اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت در همایش "ازدواج موفق در جوانان" که در دانشکده بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، افزود: در کشور با چالش افزایش سن ازدواج مواجه هستیم که شاهد برداشته شدن چتر حمایتی خانواده‌ها از فرزندان است. 
 
وی ادامه داد: امروزه سن ازدواج برای پسران از بالای 27 و برای دختران بالای 23 دیده می‌شود که در راستای افزایش سن ازدواج شاهد رفتارهای مخاطره آمیز در جامعه هستیم. 
 
وی عنوان کرد: باید بپرسیم آیا فقط وزارت بهداشت و شبکه بهداشت متولی  ازدواج جوانان است و فضاهای کنترل نشده فضای مجازی که در ازدواج ورود پیدا کرده باید توسط چه کسانی کنترل و مدیریت شود. 
 
وی تصریح کرد: اعتیاد مجازی افزایش ضریب جرم، افسردگی و انزوا، تنوع طلبی جنسی و ترویج روابط نا مشروع از پیامدهای فضای مجازی است که با فضاهای بومی ما سازگار نیست. 
 
اردلان اظهار داشت: هر چند بحث‌های ساختاری نظیر وضعیت اقتصادی، شهر نشینی، افزایش شبکه‌های اجتماعی و عوامل دیگر به سن بالای ازدواج دامن زده است، اما از صدا و سیما هم گله داریم چرا که سریال‌ها به سمت مشتری مداری پیش می‌روند و محتوای فرهنگی و آموزشی برای نسل جوان امروز کافی نیست. 
 
وی با اشاره نقش مشاوران و روانشناسان در بحث ازدواج موفق عنوان کرد: سلامت روان، طول عمر و ارتباطات مناسب دستاورد حضور مشاوران و روانشناسان است که متاسفانه امروز این افراد کمتر در پیش، حین و بعد از ازدواج نقش آفرینی می‌کنند. 
 
اردلان سن بالای 35 سال در بانوان زمینه ساز دیابت، فشار خون بارداری، زایمان زود رس و سایر اختلالات نوزادان متولد شده دانست و گفت: کاهش باروری و مشکلات سلامت مادر و جنین از عوارض افزایش سن ازدواج است که باید همه متولیان کشوری در این عرصه چاره‌ای بیاندیشند. 
 
وی در پایان آموختن مهارت‌های زندگی، مهارت‌های ارتباطی، مهارت‌های حل مساله، مهارت‌های شخصیتی و معنوی که منطبق با فرهنگ بومی کشور هستند را از آموزش‌های ضروری به جوانان کشور دانست. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار