قزوین؛

امضای تفاهم نامه ی همکاری

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان وعشایر و استانداری قزوین تفاهم نامه ی همکاری امضا کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ براساس این تفاهم نامه قرار است تا پایان امسال ، تعداد خانوارهای تحت پوشش بیمه ی روستایی استان تا 40هزار خانوار افزایش یابد.


مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت : در حال حاضر 30هزار خانوار از 90 هزار خانوار روستایی استان ، تحت پوشش بیمه ی این صندوق قرار گرفته اند که 31 و نیم درصد از روستاییان استان است .

محمدرضا رستمی افزود : از این تهداد هم 400 خانوار مستمری بگیر هستند و شهرستان آوج با پوشش57 درصدی بیمه شدگان دارای رتبه ی نخست در استان است.

رستمی اضافه کرد : سال گذشته با همکاری استانداری و بخشداران و دهیاری ها شاهد رشد دو برابری تعداد خانوارهای تحت پوشش این بیمه در استان بودیم .

رستمی ادامه داد : یک و نیم میلیون نفر از روستاییان کشور ، تحت پوشش صندوق بیمه روستایی قرار دارند و به 33 هزار خانوار از این تعداد مستمری پرداخت می شود .

وی ، پرداخت مستمری به بازنشستگان با بیش از 15سال پرداخت حق بیمه ، مستمری از کارافتادگی کلی و پرداخت مستمری بازماندگان فوت شده را از خدمات ارائه شده این صندوق بیان کرد.امضای تفاهم نامه ی همکاری

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور همچنین گفت : طرحی در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان برای بازنشستگی روستائیان به تصویب رسیده است که در صورت ابلاغ به دستگاه های اجرایی 37 هزار پرونده به تعداد مستمری بگیران اضافه خواهد شد و70 هزار مستمری بگیر تحت پوشش حمایت های این صندوق قرار می گیرند.

استاندار هم در این نشست ضمن قدردانی از خدمات بیمه ی روستایی در کشور گفت : با توجه به پتانسیل بالای استان در این زمینه ، آمادگی افزایش تعداد بیمه شدگان را در استان داریم.

همتی افزود : باتوجه به دولتی بودن این صندوق و امنیت سرمایه گذاری در آن میتوانیم با تشویق روستاییان توسط دهیاران و بخشداران ، خود روستائیان نقش بیمه گذار را ایفا کرده و دیگر روستائیان را ترغیب به سرمایه گذاری در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان وعشایر کنند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.