قزوین؛

افتتاح دو هزار واحد مسکن مهر در بهمن ماه

دو هزار واحد مسکن مهر در دهه فجر به بهره برداری می رسد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان گفت : با افتتاح این واحد ها  89 درصد از مسکن مهر پیش بینی شده در استان قزوین به سرانجام می رسد.

افتتاح دو هزار واحد مسکن مهر در بهمن ماه

علی محمد پورکریم افزود : برای استان قزوین 44 هزار و 500 واحد مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت پیش بینی شده بود که تاکنون 41 هزار و 930 واحد تکمیل و به متقاضیان واگذار شده است.

به گفته وی ، تا کنون بیش از 40 میلیارد تومان برای ساخت واحدهای مسکن مهر هزینه شده است.

پورکریم در ادامه گفت : همچنین دو هزار واحد مربوط به بخش تعاونی ها و سه جانبه با 70 درصد پیشرفت باقی مانده است که در اوایل سال 96 تکمیل و به متقاضیان تحویل داده می شود.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان در ادامه از واگذاری پنج هزار و 532 واحد مسکن مهر به خانواده های تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد هم  خبر داد و گفت : این تعداد 13 درصد از کل مسکن مهر استان است.

پورکریم افزود : 197 واحد در این رابطه به خانواده های دارای دومعلول اختصاص یافته و با کمک سازمان بهزیستی و بنیاد مستعضفان و انجمن خیرین مسکن ساز تامین اعتبار شده است.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان در ادامه از ساخت 20 مدرسه در استان خبر داد و گفت : دو باب آن در شهرستان آبیک و 18 باب نیز در سایت مهرگان احداث شده است .

وی در مورد مراکز خدمات درمانی در مسکن مهر استان قزوین گفت: شش درمانگاه در ناحیه شهری مهرگان ساخته شده و برای تکمیل و بهره برداری در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است.



پورکریم با اشاره به فضاهای ورزشی مورد نیاز قشر جوان گفت: دو ورزشگاه چند منظوره و یک استخر سرپوشیده که 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد در ناحیه شهری مهرگان از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی ساخته شده است.

وی افزود: همچنین دو قطعه زمین با کاربری ورزشی نیز برای احداث پروژه هایی با همین کاربری تحویل شهرداری محمدیه شده است.

پورکریم اضافه کرد: یک باب آتش نشانی، کلانتری ، پمپ بنزین و جایگاه cng نیز در ناحیه شهری مهرگان برای استفاده و خدمات دهی به اهالی این منطقه احداث شده است.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی  همچنین از صدور شش هزار سند برای واحدهای مسکن مهر خبر داد و گفت : زمین های مسکن مهر به صورت اجاره ۹۹ ساله است که باید سند شش دانگ اعیانی صادر شود .

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی درباره خرید و فروش واحدهای مسکن مهر گفت: خرید و فروش مسکن مهر در استان شتاب گرفته است و روزانه به طور متوسط ۱۰ واحد به طور رسمی معامله می شود.

وی به خریداران واحدهای مسکن مهر توصیه کرد در هنگام خرید با ملاحظه اصل قرارداد پیش فروش ،  کارت اقساط بانکی فروشنده و کنترل وضعیت بدهی وی از بانک توجه کنند.

وی از آمادگی واگذاری مسکن مهر به متقاضیان با شرایط ویژه  هم خبر داد و گفت : در حال حاضر تعداد محدودی واحد مسکن مهر وجود دارد که می توانیم آنها را با شرایط ویژه به متقاضیان از جمله ورزشکاران، زوج های جوان، خبرنگاران و سایر هم استانی ها واگذارکنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.