تشکیل کارگروه برای بررسی سند 2030/ ارتقای نقش خیرین در حوزه علم و فناوری

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی از تشکیل کارگروه برای بررسی سند 2030 با شرکت نهادهای مربوطه خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هشتاد و هشتمین جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با حضور اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا عصر امروز برگزار شد.

در این مراسم منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی با بیان اینکه سند آموزشی 2030 در این جلسه مورد توجه قرار گرفته، گفت: برخی از مطالب و برنامه‌ها از سوی مسئولان امضاء شده بود که حال با اعتراض نسبت به این قضیه مواجه هستیم.

وی ادامه داد: بالاترین اسناد ملی در حوزه‌های آموزش و پرورش، علم و فناوری، دانشگاه اسلامی و مواردی از این قبیل در کشور وجود داشته که مصوب نظام هستند، بنابراین ضرورت تولید اسناد دیگر وجود ندارد از این رو وجود سند آموزشی 2030 باید مورد بررسی قرار گیرد.

کبگانیان با تاکید بر اینکه برای بررسی این مسئله کارگروهی تشکیل می‌شود اظهار داشت: این کارگروه متشکل از وزرای علوم، آموزش و پرورش و سایر نهادهای مربوطه همچون وزارت بهداشت است که هفته آینده بررسی سند انجام شده و در جلسه آینده گزارش آن اعلام می‌شود.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی گفت: به این طریق سوء تفاهم‌ها و اصلاحات لازم انجام شده و نگرانی‌ها برطرف می‌شود در واقع شورای عالی انقلاب فرهنگی در جریان امور قرار می‌گیرد تا شرایطی مغایر با اهداف نظام وارد مسائل علمی کشور نشود.

وی افزود: اسناد باید مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد و در مورد سند آموزشی 2030 نیز باید این مسئله رعایت شود.

کبکانیان در بخش دیگری از صحبت‌هایش به ارتقای نقش خیرین در حوزه علم و فناوری پرداخت و بیان کرد: در جلسه امروز به این موضوع پرداخته شده و کمیسیونی ویژه برای آن در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: این کمیسیون با 15 عضو فعالیت کرده که ریاست آن از سازمان اوقاف و نمایندگان از نهادهایی مانند آموزش و پرورش، معاونت علمی ریاست جمهوری، صدا و سیما، رئیس یا نمایندگانی از کمیسیون آموزش مجلس و چهار نفر از واقفان هستند.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی گفت: این کمیسیون بعد از ابلاغ مصوبه و درج در روزنامه نسیم آغاز به کار می‌کند.

کبکانیان بیان کرد: فعالیت‌های علم و فناوری ضرورت کشور است و لازم بود تا تمامی منابع صرفا از دولت تامین نشود که در این راستا این کمیسیون تشکیل شده و علاوه بر آن معاف کردن سهم وقف نیز از سیاست‌هایی بود که مورد تاکید قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.