چاک شومر: آمریکایی ها رئیس جمهور توئیتری نمی خواهند

رهبر اقلیت مجلس سنای آمریکا گفت: مردم آمریکا نمی توانند رئیس جمهور توئیتری داشته باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، چاک شومر، رهبر اقلیت مجلس سنای آمریکا گفت: مردم آمریکا نمی توانند رئیس جمهور توئیتری داشته باشند چرا که چالش ها واقعی هستند و بسیاری از مردم آمریکا بیم دارند که برای «بالا زدن آستین و تدوین سیاست های جدی»، توئیتر کافی نباشد.

شومر گفت: «حرف نهایی این است که رئیس جمهور منتخب، به عنوان یک عنصر تغییر دهنده در انتخابات شرکت کرد، او علیه ساختار هر دو حزب برخاست،  وعده داد عملکرد نظام آمریکا را تغییر خواهد داد و به پاک سازی عناصر نامطلوب واشنگتن خواهد پرداخت و به خانواده های کارگر توجه خواهد کرد.

وی افزود: از زمانی که او (ترامپ) انتخاب شده است ظاهراً همه اینها را فراموش کرده است.»
رهبر اقلیت مجلس سنای آمریکا با  انتقاد شدید  از انتصاب های دونالد ترامپ، خطاب به سناتورهای کنگره آمریکا گفت: «به کابینه او نگاه کنید! پُر است از افراد میلیاردر، مدیران ارشد اجرائی شرکت ها، نخبگان وال استریت و کسانی که رابطه عمیقی با کارتل قدرت در واشنگتن دارند. به نظر می رسد که بسیاری از افراد تیم انتخاباتی او کنار گذاشته شده اند.»

شومر افزود: «ترامپ گفت که می خواهد فساد را از نظام حذف کند. تاکنون این نظام همچنان فاسد مانده است. بسیاری از کسانی که در کابینه خود انتخاب کرده از همان مواضع راست افراطی حمایت می کنند که بسیاری از چهره های جمهوریخواه، سال هاست اتخاذ کرده اند. سیاست هایی که مردم آمریکا بارها آنها را رد کرده اند.»

وی همچنین هشدار داد چنانچه ترامپ به چهره های افراطی کنگره و کابینه اجازه دهد حکمرانی آمریکا را در دست بگیرند ریاست جمهوری اش موفقیت آمیز نخواهد بود.

شومر خطاب به ترامپ گفت: «اگر دست از تغییر بردارید و صرفاً به سیاست های نخ نما شده، افراطی و شرکت محور و نخبه محور تکیه کنید - سیاست هایی که بسیاری از اعضای تیمی که به شما کمک کردند رأی طبقه کارگر جامعه را جلب کنید و در انتخابات برنده شوید با آن به شدت مخالفند - آنگاه ریاست جمهوری شما موفقیت آمیز نخواهد بود.»

وی در ادامه سخنرانی خود ضمن اشاره به مشکلات عدیده ای که آمریکا با آن روبروست از ترامپ خواست به مسائل ایجاد شغل، افزایش دستمزدها، معقول کردن هزینه های دانشگاه و بهداشت، بازسازی زیرساخت ها، وضع قوانینی که به نفع طبقه کارگر آمریکا باشد، تأمین امنیت آمریکایی ها در برابر تهدیدات، خشونت و تروریسم، توجه به بازنشسته های نظامی توجه کند.

شومر افزود: «چالش های ما بسیار جدی تر از آن هستند که بخواهید صرفاً با توئیت کردن به آنها بپردازید. بازگرداندن بزرگی و عظمت به آمریکا  مستلزم چیزی بیش از 140 حرف (الفبا) به ازای هر مسئله است.»

شومر در ادامه از ارتباطات توئیتری ترامپ به شدت انتقاد کرد و گفت: «با تمام احترامی که برای شما قائل هستم، آمریکا نمی تواند یک رئیس جمهور توئیتری داشته باشد. ما چالش های واقعی داریم که ضرورت دارد حل شوند. آقای رئیس جمهور منتخب! بسیاری از مردم آمریکا بیم دارند که برای «بالا زدن آستین و تدوین سیاست های جدی»، توئیتر کافی نباشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار