سمنان؛

کاهش موجودی زندان های مرکز استان سمنان

حدود 9 درصد از موجودی زندان های مرکز استان کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان گفت: در دستورالعمل رئیس قوه قضائیه ۸۵ تکلیف برای ۱۸ ارگان و سازمان مختلف دیده شده است که تمامی این موارد احصاء و در قالب جداول به صورت تفکیکی مشخص شده اند.

حیدر آسیابی افزایش نظارت بر قرارهای تامین کیفری، برگزاری مستمر دوره های آموزشی ضابطان، اعمال تاسیسات حقوقی جدید و نظارت بر طرح های انتظامی که به دستگیری جمعی افراد منتهی می شوند را از جمله برنامه های اجرا شده در راستای دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری در دادسرای مرکز استان سمنان عنوان کرد.

وی با اعلام اینکه تا کنون ۱۶ عنوان فعالیت و برنامه ی مختلف اجرایی، آموزشی و نظارتی در دادسرای مرکز استان برای ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری به اجرا در آمده است، افزود: بازدید مستمر قضات دادسرا از زندانها و فعال سازی شورای طبقه بندی زندانها نیز از جمله ی این عناوین بوده است.

آسیابی با اشاره به اینکه برنامه های موثری در زمینه کاهش بازداشت های موقت و نظارت بر اقدامات صورت گرفته برای اعمال حبس بدل از جزای نقدی انجام شده است از کاهش پنج درصدی ورودی زندان مرکز استان در ۹ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ذکر کرد.

دادستان مرکز استان سمنان اظهارداشت: در همین بازه زمانی شاهد کاهش ۹ درصدی در موجودی زندانیان مرکز استان که شامل زندان سمنان و اردوگاه حرفه آموزی می شوند بوده ایم.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.