هند 50 بورسیه تحصیلی به دانشجویان افغانستانی اعطا کرد

دانشگاه QUEST چاندیگر کشور هندوستان از اعطای ۵۰ بورسیه تحصیلی در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس خبر داده است.

اعطای ۵۰ سیت بورسیه تحصیلی کشور هندوستان به دانشجویان افغانستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، وزارت تحصیلات عالی طی اطلاعیه ای عنوان کرد: از تعداد 50 بورسیه تحصیلی هزینه 5 رشته از این بورسیه‌ها برای دوره لیسانس رایگان می‌باشد که سه سه رشته آن برای پسران و دو رشته دیگر برای دختران و بر اساس بیشترین نمره سه ساله مکتب که حداقل درصدی نمراتشان 80 درصد و فارغ سال 1394 باشند در نظر گرفته شده است.

متقاضیان دوره لیسانس بایدحداقل درصدی نمرات سه ساله‌شان 80 و فارغ تحصیل سالهای 1393-1395 باشد و برای متقاضیان دوره فوق لیسانس نیز 75 درصد در نظر گرفته شده است.

بر اساس این اطلاعیه 50 درصد مصارف تحصیلی ۲۰ رشته بر عهده خود دانشجو و 25 رشته مصارف تحصیلی آن که 25 درصد می‌باشد برعهده مرجع بورس دهنده است.

همچنین برای متقاضیان دوره لیسانس حداقل نمرات سه ساله‌شان 70 درصد در نظر گرفته شده که باید فارغ تحصیل سال‌‎های 1393- 1394 باشند و برای متقاضیان دوره فوق لیسانس نیز 65 درصد در نظر گرفته شده است.

متقاصیان بورسیه تحصیلی باید اسناد مورد نیاز برای دوره لیسانس از جمله پایان‌نامه دوره دوم و نمرات سه ساله، شناسنامه تابعیت، قطعه عکس و متقاصیان دوره فوق لیسانس نیز دیپلم و ترانسکریپب به زبان انگلیسی، شناسنامه تابعیت، شش قطعه عکس به همراه داشته باشند.

آن عده از علاقمندانی که واجد شرایط فوق باشند می توانند جهت اخذ اسناد و سایر فورمه ها قبل از تاریخ 12/10/1395 به ریاست تحصیلات عالی در خارج و ریاست ارتباط خارجه و امور فرهنگی وزارت تحصیلات عالی مراجعه نمایند .

آوا نوشت: قابل یاد آوریست در صورتیکه تعداد متقاصیان بیشتر از سیت های اختصاص داده شده برای کتگوری های فوق گردند، بر اساس بلند ترین نمرات ( برای دوره لیسانس فیصدی نمرات سه ساله مکتب و برای دوره فوق لیسانس ترانسکریپت دوره لیسانس ) انتخاب خواهند شد .

علاقمندان میتوانند غرض معلومات بیشتر به آدرس های الکترونیکی ذیل مراجعه Website: www.questgol.org Email : qlfoundation@gmail.com ونظریه خود را بنوسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار