ایلام؛

استحصال بیش از یک هزار و 800لیتر روغن زیتون

مدیرکل تعاون روستایی استان گفت: یک هزار و 800 لیتر روغن خوراکی دانه زیتون به ارزش 650 میلیون ریال امسال در کارگاه روغن کشیاستان استحصال و تولید شده است.

استحصال بیش از یک هزار و 800لیتر روغن زیتونبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ تیمور ناصری بیان کرد: این مقدار روغن از 19 تن زیتون به ارزش ریالی 530 میلیون ریال گرفته شده است.

وی با بیان اینکه فرآیند روغن گیری این کارگاه از زیتون همچنان ادامه دارد،اظهارکرد: این کارگاه سالانه توان تولید و استحصال چهار تن روغن خوراکی از 40 تن زیتون سبز را دارد.

ناصری افزود: سال 92 با راه اندازی این کارگاه روغن کشی در استان کشاورزان زیتون کار به جای فروش محصول خود به قیمت ارزان به استان های دیگر یا صدور آن به شمال کشور، دانه زیتون را در داخل استان به روغن تبدیل کرده و درآمد بیشتری کسب می کنند.

وی ادامه داد: زیتون مورد استفاده این کارگاه روغن کشی محصول تولیدی باغ های زیتون خود استان است که از کشاروزان خریداری می شود ضمن اینکه این کارگاه زیتون های مردم را نیز در مقابل دریافت دستمزد به روغن تبدیل می کند.

ناصری یادآورشد: این واحد روغن گیری در آینده ای نزدیک به منظور روغن گیری از دانه های روغنی کلزا و کنجد نیز تجهیز و مهیا می شود.
 
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: روغن ، کارگاه ، استان ، فروش ، درآمد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.