همدان؛

تحویل 140 هزار کارت ملی هوشمند به متقاضیان

مدیرکل ثبت احوال استان همدان از تحویل 140 هزار کارت هوشمند به متقاضیان خبر داد و گفت: همچنین در حال حاضر 8 هزار کارت هوشمند نیز آماده تحویل به متقاضیان است.

تحویل 140 هزار کارت ملی هوشمند به متقاضیان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمود علیپور از افزايش 8 برابری درخواست‌ها برای صدور کارت هوشمند خبر داد و گفت: در 9 ماهه سال جاری نیز 223 هزار فقره کارت هوشمند در همدان صادر شده است .

وی افزود: کارت ملی هوشمند به عنوان مقدمه‌ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی، می‌تواند سبب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت، مردم و بنگاه‌ها شود و همچنین این امور می‌توانند نقش به سزایی در پویایی اقتصادی داشته باشند.

وی با بیان اینکه براساس تصويب هيئت وزيران کارت‌های ملی تا پايان سال 96 اعتبار دارند ، تصریح کرد: پس از ارائه کارت هوشمند به مردم، دستگاههای خدمات رسان می توانند خدمات خود را بر مبنای اطلاعات کارت هوشمند به مردم ارائه دهند.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان اظهار کرد: هزينه کارت هوشمند ملي 20 هزار تومان است اما حق دستمزد خدمت در دفاتر پيشخوان دولت و پست 7500 تومان است و بايد پيش ثبت‌نام نيز در سايت www.ncr.ir انجام شود.

وی با بيان اينکه 70 درصد جمعيت استان همدان قابليت دريافت کارت هوشمند ملي دارند گفت: در مجموع 372 هزار نفر از مردم استان همدان که داراي سن بالاي 15 سال هستند براي دريافت کارت هوشمند ملي ثبت نام کردند .

مدیرکل ثبت احوال استان همدان از تعويض 51 هزار جلد شناسنامه در همدان خبرداد و اظهار داشت: براساس برنامه پيش‌بيني شده اداره کل ثبت احوال استان همدان مکلف به تعويض 84 هزار شناسنامه در امسال است.

علیپور خاطرنشان کرد: افرادي که به سن 15 سالگي رسيدند بايد براي الصاق عکس و بهره‌مندي از صفحه تحولات نسبت به تعويض شناسنامه اقدام کنند همچنين تعويض شناسنامه براي تغيير مشخصات هويتي، شناسنامه مستعمل و حذف تحولات ازدواج و طلاق انجام مي‌شود.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.