اهواز؛

آغاز طرح برق‌رسانی روستایی درخوزستان

قائم‌مقام شرکت توزیع نیروی برق خوزستان تلاش‌های انجام شده در برق‌رسانی روستایی را یکی از افتخارات شرکت توزیع برق خوزستان دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسن کریمی ، قائم‌مقام شرکت توزیع نیروی برق خوزستان تلاش‌های انجام شده در برق‌رسانی روستایی را یکی از افتخارات شرکت توزیع برق خوزستان دانست و افزود: در سال گذشته با برق‌رسانی به 47 روستای محروم، تعداد روستاهای برق‌دار شده استان به رقم 3 هزار و 294 روستا با جمعیتی بالغ بر 183 هزار خانوار رسید و بدین ترتیب شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در جایگاه سوم کشور در برق رسانی روستایی قرار گرفت.

معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع برق خوزستان با اشاره به دشواری‌های موجود در برق‌رسانی روستایی اظهار داشت: یکی از چالش‌های بزرگ برق‌رسانی روستایی در خوزستان، قرار گرفتن بخش قابل توجهی از روستاهای استان در کمربند کوهستانی و سلسله کوه‌های بلند و سربه فلک کشیده زاگرس است، سخت‌گذر بودن مسیرها و نبودن جاده‌های دسترسی برای انتقال تجهیزات، یکی از موانع اصلی در اجرای طرح برق‌رسانی به روستاهای استان است.

این عضو هیات مدیره، جایگاه این شرکت در صنعت برق کشور را یادآور شد و خاطرنشان ساخت: طبق آمارهای شرکت توانیر از فعالیت‌های شرکت‌های توزیع برق، رتبه نخست مصرف سالانه خانگی مشترکین برق، رتبه نخست تعداد ترانسفورماتورهای شبکه، رتبه دوم در فروش برق، پیک بار شبکه و ظرفیت منصوبه و رتبه سوم در طول شبکه فشار متوسط کشور متعلق به شرکت توزیع برق خوزستان دارد.

قائم‌مقام شرکت توزیع نیروی برق خوزستان همچنین به تجارب فنی موجود در شرکت به عنوان یکی از مهم‌ترین پشتوانه‌های برنامه‌ریزی برای توسعه شبکه برق استان ذکر کرد و افزود: در حال حاضر این شرکت با 30 هزار کیلومتر شبکه ضعیف و متوسط دارنده هفتمین شبکه بزرگ برق کشور بوده که عرضه برق به 978 هزار و 438 مشترک خانگی، تجاری، صنعتی و عمومی را امکان‌پذیر ساخته است.

کریمی بر ایجاد منابع انرژی تجدید پذیر در آینده صنعت برق استان به عنوان یکی از فرصت‌های مهم این شرکت تاکید کرد و اظهار داشت: ظرفیت‌های کلان و ناشکفته ای که انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر در خوزستان دارند، این شرکت را بر آن داشته تا سهم بیشتری از تولید برق را در آینده به انرژی‌های خورشیدی و بادی اختصاص داده و امکان بهره وری از آن‌ها در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، صنعتی و عمومی فراهم سازد.

وی به تجربه استفاده از انرژی خورشیدی در برق رسانی روستاهای صعب العبور استان پرداخت و تصریح کرد: تاکنون برق 260 خانوار در 26 روستای دور افتاده از طریق انرژی خورشیدی تأمین شده است.

وی به تخصیص منابع قابل توجه وزرات نیرو برای تجهیز مشرکین خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی به منابع انرژی تجدیدپذیر از جمله انرژی خورشیدی اشاره و اظهار امیدواری نمود: استان خوزستان ظرفیت‌های زیادی برای بهره‌برداری از انرژی خورشیدی دارد که می‌تواند در آینده صنعت برق استان، نقش مهمی را ایفا نماید.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.