خودروی بدون راننده بی ام دبلیو تا پنج سال دیگر عرضه می شود + فیلم

شرکت آلمانی "BMW" وعده داد تا سال 2021 میلادی خودروی بدون راننده خود را روانه بازار خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از ای پی تی ان؛ شرکت آلمانی بی ام دبلیو (BMW) وعده داد تا سال 2021 میلادی خودروی بدون راننده خود را روانه بازار خواهد کرد.

این شرکت خودروسازی در نمایشگاه خودرو لاس وگاس از آغاز برنامه خود برای عرضه محصول جدید خود در آینده که همان خودروی بدون راننده است، خبر داد.

سامانه حرکت بدون رانندهلمسی بی ام دبلیو (HoloActive Touch System) رابطی است که با لمس انگشتان دست کنترل خواهد شد. این سامانه رابط همانند صفحه نمایش لمسی مجازی با حرکت آزادانه انگشتان به راحتی کار می کند.

این سامانه، بخشی از طرح مطالعاتی این شرکت خودرو ساز آلمانی است که «درون آینده» نامیده شده است. این طرح قصد دارد با نگاهی اجمالی رانندگان را با دنیای آینده و خودروهای کاملاً مستقل آشنا کند.

کلاوس فرولیش رئیس این طرح گفت: بی ام دبلیو تا سال 2021 میلادی خودروی مستقل یا بدون راننده خود را به بازار عرضه خواهد کرد.

در نمایشگاه سال گذشته، بی ام دبلیو از سامانه «هوا لمسی» (AirTouch System) خود رونمایی کرد که در آن راننده می تواند بدون تماس و فقط با حرکات خود کنترل سامانه و کل خودرو را در اختیار بگیرد.

نمایشگاه خودروی لاس وگاس از روز پنجم تا هشتم ژانویه 2017 در ایالت نوادا دایر خواهد بود. بیش از سه هزار و هشتصد غرفه دار محصولات خود را به نمایش خواهند گذاشت.

برای مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار