بازخوانی خطبه 147 نهج البلاغه؛

امام علی (ع) از آینده تاسف بار مسلمین بعداز خودش می گوید

همانا بعد از من روزگاری پیش می آید که چیزی پنهان تر از حق و آشکارتر از باطل نیست.

به گزارشحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛امام اول شیعیان امیرالمومنین علی (ع)در بخشی از خطبه نورانی کتاب شریف نهج البلاغه اخباری از آینده جهان اسلام بعداز خودش می گوید و می فرماید:همانا بعد از من روزگاری بر شما فرا خواهد رسید که چیزی پنهان تر از حق و آشکارتر از باطل و فراوان تر از دروغ به خدا و پیامبرش نباشد و نزد مردم، آن زمان کالایی زیانمند تر از قرآن نیست،اگر آن را درست بخوانند و تفسیر کنند ومتاعی پرسود تر از قرآن یافت نمی شود،آنگاه که آن را تحریف کنند و معانی دلخواه خود را رواج دهند.

سپس امام در ادامه می فرماید:در شهر ها چیزی ناشناخته تر از معروف و شناخته تر از منکر نیست.حاملان قرآن آن را وا گذاشته و حافظان قرآن آن را فراموش می کنند.پس در آن روز قرآن و پیروانش از میان مردم رانده و محجور می گردد و هر دو غریبانه در یک راه ناشناخته سرگردانند و پناه گاهی میان مردم ندارند. پس قرآن و پیروانش در میان مردمند،اما گویا حضور ندارند.با مردمند،ولی از آنها بریده اند. زیرا گمراهی و هدایت هرگز هماهنگ نشوند گرچه کنار یکدیگر قرار گیرند.

در ادامه امام گریزی به موضوع تفرقه در میان مردم می زند و می فرماید:مردم در آن روز در جدایی و تفرقه هم داستان و در اتحاد و یگانگی پراکنده اند.گویی آنان پیشوای قرآن بوده و قرآن پیشولی آنان نیست.پس از قرآن جز نامی نزدشان باقی نمانده  و آنان جز خطی را از قرآن نشناسند و در گذشته نیکوکاران را کیفر داده و سخن راست آنان را بر خدا دروغ پنداشته اند کار نیکشان را پاداش بد داده اند.

امام علی (ع)در انتها می فرماید:همانا آنان که پیش از شما زندگی می کردند،به خاطر آرزوهای دراز و پنهان بودن زمان اجل ها،نابود گردیدند تا ناگهان مرگ وعده داده شده بر سرشان فرود آمد؛مرگی که عذرها را نپذیرد و درهای باز توبه را ببندد و حوادث سخت و مجازات های پس از مردن را به همراه آورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۱۹ دی ۱۳۹۵
صلی الله علیه وآله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۸ دی ۱۳۹۵
جانم به قربان امیرالمومنین حضرت علی (ع)
آخرین اخبار