آغاز عملیات آزادسازی مناطق غربی الانبار در عراق

فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق اعلام کرد آزادسازی مناطق "عنه، راوه و قائم" در غرب استان الانبار از امروز پنج‌شنبه آغاز شد.

آغاز عملیات آزادسازی مناطق غربی الانبار در عراق
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سومریه نیوز،  فرماندهی عملیات ارتش عراق از آغاز عملیات آزادسازی مناطق غربی استان الانبار از چنگ تروریست های داعش، با مشارکت نیروهای ارتش، نیروهای مردمی عشایر و با پشتیبانی هوایی ائتلاف بین‌المللی از صبح امروز (پنج شنبه) خبر داد. 

این فرماندهی در بیانیه ای اعلام کرد: عملیات نظامی آزادسازی مناطق "عنه، راوه و قائم" از چنگ تروریست های داعش از امروز (پنج شنبه) صبح در غرب الانبار آغاز شد.

فرمانده عملیات مشترک ارتش افزود: آغاز این عملیات از شهر حدیثه، که روز گذشته تجهیزات نظامی به آن ارسال شد، به سوی شهر عنه می باشد.

از سوی دیگر، سعد رشید، فرماندار شهر عنه اعلام کرد: 500 خانواده داعشی که از موصل گریخته بودند به شهر عنه بازگشتند.

وی گفت: همزمان با نزدیک شدن به زمان آغاز عملیات آزادسازی مناطق غربی الانبار، تروریست های داعش بیش از 8000 خانواده را در این منطقه به محاصره خود در آورده اند.

فرماندار عنه افزود: به دنبال پیشروی ارتش و نیروهای عراقی در عملیات موصل، تعداد خانواده های تروریست های داعش در این شهر افزایش پیدا کرده است.

وی آزادسازی مناطق غربی استان الانبار را پایانی بر نفوذ تروریست های داعش از سوریه به عراق دانست.

گروه تروریستی داعش از نیمه سال 2014 مناطق غربی الانبار را به اشغال خود در آورده است و نیروهای عراقی از چند هفته گذشته تاکنون خود را برای بازپس گیری این مناطق آماده کرده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار