گیلان؛

برگزاری نشست کارگروه پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان

نشست کارگروه پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان صبح امروز در استانداری گیلان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به اینکه تا کنون 5 کانون آنفولانزای فوق حاد پرندگان در گیلان شناسایی شده است گفت: کار معدوم سازی این پرندگان در این کانون ها در حال انجام است.

حجت شعبان پور با اشاره به اینکه یک کانون در صومعه سرا، دو کانون در رشت و2 کانون در لاهیجان قراردارد افزود: با توجه به شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در گیلان شکارپرندگان و عرضه طیور بومی تا اطلاع ثانوی ممنوع است و این ممنوعیت تا زمان از بین رفتن کامل این ویروس ادامه خواهد داشت.

وی همچنین از مردم به خصوص کسانی که در حاشیه تالاب ها زندگی می کنند خواست برای حفظ سلامت خود و محیط زیست از خرید وفروش پرندگان وبرقراری تماس مستقیم با آنها خودداری کنند.

در ادامه این نشست مدیر کل دامپزشکی گیلان با اشاره به اینکه پرندگان مهاجر عامل اصلی انتقال این ویروس هستند گفت: ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یکی از بیماری های مشترک دام و انسان محسوب می شود که با رعایت نکات ایمنی می توان از آن در امان ماند.

سهراب عاقبتی افزود: کشور ما به دلیل قرار گرفتن در کریدر مهاجرت پرندگان، وجود آب بندان های زیاد و تالاب و طبیعت سرسبز یکی از ;کشورهایی است که در معرض این ویروس قرار دارد و همکاری مردم و مسولان به پیشگیری ودرمان آن کمک می کند.

در پایان این نشست تخصصی هریک از اعضای کارگروه نظرات و پیشنهاد های خود را در مورد چگونگی کنترل، پیشگیری و مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ارائه کردند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.