ایلام؛

فعالیت واحدهای صنعتی استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد : بیش از 62 درصد واحدهای صنعتی استان فعال هستند که سهم واحدهای تعطیل در اشتغال و میزان سرمایه گذاری های آنها ناچیز است.

فعالیت واحدهای صنعتی استان به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، یاراله نصیری گفت : براساس آخرین آمار موجود، کل واحدهای تولیدی دارای پروانه های بهره برداری استان 523 فقره می باشند که تعداد 336 واحد آنها فعال، 43 واحد آنها نیمه فعال و 144 واحد غیر فعال است.

وی به حجم سرمایه گذاری صنایع استان و میزان سهم صنایع تعطیل در سرمایه گذاری های انجام شده اشاره کرد و افزود: حجم کل سرمایه گذاری صنایع استان رقمی معادل 28 هزار میلیارد ریال بوده و میزان اشتغالزایی آنها نیز هشت هزار و 924 نفر است.

نصیری یادآور شد: از این میزان، حجم سرمایه گذاری صنایع تعطیل استان یک هزار و 161 میلیارد ریال با اشتغالزایی یک هزار و 879 نفر بوده که با یک تناسب ساده مشخص است درصد سهم سرمایه گذاری صنایع تعطیل از کل 4.2 درصد و سهم اشتغالزایی نیز 21 درصد را شامل می شوند.

به گفته رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت ایلام بیش از 90 درصد سرمایه گذاری انجام شده در استان در چرخه بهره برداری و فعالیت قرار دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.