جاوید مطرح کرد؛

افتتاح 55 پروژه تا پایان دوره مدیریت شهری

معاون فنی و عمران شهرداری تهران گفت: 55 پروژه نیمه‌تمام در سطح شهر تهران وجود دارد، به همین دلیل در تلاش هستیم تا این پروژه ها را تا پایان این دوره مدیریت شهری افتتاح کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا جاوید معاون فنی عمران شهرداری تهران در مراسم بهره‌برداری از پل های تقاطع غیر همسطح کاروانسرای سنگی 1و2 و پل شرق به شمال تقاطع بزرگراه های نیایش و چمران؛ با بیان اینکه این پروژه در مناطق 21 و 22 اجرایی شده است، اظهار داشت: امروز پروژه دسترسی راست‌گرد نیایش و چمران در منطقه 3 شهرداری تهران افتتاح شد و شهروندان از این پس می توانند از این مسیر تردد داشته باشند.

وی با بیان این که با افتتاح این پروژه 3 بزرگراه شهر تهران از جمله نیایش، چمران و یادگار امام به سمت جنوب به یکدیگر متصل شده‌اند، افزود: قبل از احداث این پروژه شهروندان برای دسترسی به بزرگراه چمران و نیایش با مشکلات زیادی مواجه و مجبور بودند وارد معابر خیابان سعادت‌آباد شوند که این امر موجب ترافیک شدید می شد، اما از این پس دیگر شاهد این ترافیک نخواهیم بود.

معاون فنی و عمران شهرداری تهران با اشاره به احداث تقاطع غیرهمسطح کاروانسرای سنگی یک،تصریح کرد: به این دلیل این پروژه را به صورت یک پل عظیم طراحی کردیم که هزینه‌ها در این خصوص کاهش پیدا کند، چراکه اگر این پروژه به صورت یک پل احداث نمی‌شد شهرداری حدود یکصد میلیارد تومان باید برای تملک ساختمانی هزینه می کرد، اما با این پل، 9 برابر هزینه ها را کاهش دادیم.

جاوید با تأکید بر این که سه راه کاروانسرای سنگی یک در غرب تهران به دلیل ارتباط 3 محور بزرگراهی مهم شامل بزرگراه صدر، بزرگراه شهید لشگری و ادامه بزرگراه شهید حکیم یکی از مبادی ورودی پایتخت محسوب می شود، گفت: احداث این تقاطع باعث شد تا از این پس شاهد ترافیک‌های زیاد در مسیرهای ورودی شهر تهران نباشیم.

وی با بیان این که شهرداری تهران نمی تواند تهران را از شهرهای اطراف جدا کند، تصریح کرد: بدون شک باید وضعیت شهرهای اطراف شهر تهران را بهبود ببخشیم و آن را ساماندهی کنیم.

معاون فنی و عمران شهرداری تهران با اشاره به پروژه کاروانسرای سنگی 2 شهر تهران افزود: این پروژه در محل تقاطع آزادراه تهران-کرج و ادامه بزرگراه شهید حکیم قرار دارد، به همین دلیل می توان شاهد نقش مهم آن در تکمیل عملکردهای ترافیکی تقاطع غیرهم‌سطح کاروانسرا باشیم.

جاوید با بیان این که ادامه بزرگراه شهید حکیم در بخش شمالی تقاطع غیرهم سطح کاروانسرا سنگی یک به آزادراه تهران-کرج متصل می شود، یادآور شد: پل‌های اصلی و رمپ و لوپ‌های تقاطع غیرهمسطح کاروانسرای سنگی 2 این دو معبر بزرگراهی را به یکدیگر متصل خواهد کرد.

وی با تأکید بر این که بزرگراه شهید حکیم به طول 16 کیلومتر از بزرگراه آزادگان تا کاروانسرای سنگی 2 ادامه خواهد داشت، گفت: بار برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال این پروژه نیز مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

معاون فنی و عمران شهرداری تهران با بیان این که 55 پروژه نیمه‌تمام در سطح شهر تهران وجود دارد، افزود: در تلاش هستیم تا این پروژه ها تا پایان این دوره مدیریت شهری افتتاح شوند.

جاوید به خدمات عمرانی که در 11 سال گذشته در شهر تهران انجام شده است،اشاره کرد و گفت: بعد از گذشت 11 سال از این دوره مدیریت شهری، شاهد توسعه 80 درصدی در بزرگراه‌های شهر تهران بودیم و آن را به 540 کیلومتر بزرگراه رساندیم.

وی با بیان این که شاهد رشد 113 درصدی تقاطع‌های غیر هم‌سطح را در شهر تهران بوده ایم، یادآور شد: در مدت 11 سال گذشته تونل‌های شهر تهران 20 برابر شده و همچنین 3 تونل در درست احداث است.

معاون فنی و عمران شهرداری تهران با بیان این که طی 11 سال گذشته مدیریت شهری زیرساخت‌های شهر تهران را از 50 درصد به 90 درصد افزایش داده است، تصریح کرد: البته ما قدردان اقدامات قبل از سال 84 در شهرداری نیز هستیم.

جاوید با بیان این که براساس گزارش شاخص‌های بانک مرکزی در 11 سال گذشته 23 هزار میلیارد تومان هزینه عمرانی زیرساخت‌های شهر تهران شده است، تأکید کرد: از قبل از سال 84 تنها 6 هزار میلیارد تومان برای زیرساخت‌ها هزینه شده بود که این موضوع نشان می‌دهد که امروزه توجه خاصی به زیرساخت‌های شهری شده است.

وی با اشاره به این که از سال 84 تا 94 به مدت 10 سال 106 پروژه در شهر تهران مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، گفت: به طور میانگین در این یک دهه ماهانه یک پروژه شهری افتتاح شده و در مترو نیز ماهانه شهردار تهران یک پروژه به بهره‌برداری رسانده است.

معاون فنی و عمران شهرداری تهران گفت: با وجود کمبود منابع تحقق این پروژه ها برای مدیریت شهری بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
ساخت تقاطع غیرهم سطح میدان شریعتی اراک بعد از 2 سال از آغاز پروژه هیچ پیشرفت زیادی نداشته - ساخت تقاطع غیرهم سطح سنجان اراک بلاتکلیف رها شده
آخرین اخبار