رشت؛

اجرای ۱۰ طرح بومی خلاق در کانون های مساجد

۱۰ طرح بومی خلاق در کانون های مساجد گیلان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان از اجرای ۱۰ طرح بومی خلاق توسط کانون های مساجد استان خبر داد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با تاکید بر کیفی سازی برنامه های کانون های مساجد استان اظهار کرد: در این راستا ۲۰ طرح بومی خلاق به دبیرخانه کانون های مساجد استان ارسال شد که ۱۰ طرح پس از داوری در استان برای تائید به تهران ارسال شد و هر ۱۰ طرح مورد پذیرش قرار گرفت.

حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، به محورهای این طرح ها اشاره و بیان کرد:اقتصاد مقاومتی، امر به معروف و نهی از منکر، بصیرت افزایی، جمعیت، خانواده و کارآفرینی از موضوع های اصلی فراخوان طرح های استانی بود.

وی با بیان اینکه دو طرح در آستارا اجرا می شود گفت: طرح«امر به معروف و نهی از منکر» با رویکرد احیای فریضه هم دینی اجتماعی به همت کانون یالثارات و طرح« روشنگری مجازی » به همت دفتر نمایندگی آستارا برگزار می شود.

پورابراهیم افزود: طرح«خانواده در آسیب های اجتماعی»با محوریت افزایش طلاق در استان به همت کانون الغدیر سنگ سازی، «خانواده در قرآن» همراه با آموزشی مقاله نویسی دینی به همت کانون امام علی (ع) ،«گفتمان دینی روشنگری » به همت کانون امام صادق(ع) مسجد جامع گوراب پس، «اصلاح الگوی مصرف» به همت کانون شهید هدایتی منظریه رشت اجرا می شود.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان با بیان اینکه کانون گلشن لنگرود طرح«گنجینه مطهر» را اجرا می کند گفت: طرح«اقتصاد مقاومتی » با محوریت نقش تاثیرگذار کشاورزی گیلان نیز در منطقه ویژه معلولین رشت توسط کانون آل یاسین اجرا می شود.

وی از اجرای طرح «مشاوره برای ۲۰۰ خانواده» توسط کانون فاطمیه رشت خبر داد و گفت: همچنین کارگاه «تدبر در قرآن» برای۵۰ مربی شهر رشت برگزار می شود.  



انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.