ماده ممنوعه تستسترون؛ دلیل محرومیت باباجانزاده

بشیر باباجانزده فرنگی کار سنگین وزن کشورمان به دلیل استفاده از ماده‌ی ممنوعه تستسترون به مدت 4 سال از حضور در تمامی میادین کشتی محروم شد.

 به‌ گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی در واپسین ساعات سه شنبه (7 دیماه) موضوع دوپینگ بشیر باباجانزاده به صورت رسمی رسانه ای شد که این کشتی گیر در مصاحبه ای اعلام کرده بود که نوع داروی مصرفی از نوع حلال (خوراکی) بوده و هیچ اطلاعی از مصرف چنین مکملی نداشته اما بر اساس آخرین اخبار اعلام شده محرومین کشتی از سوی اتحادیه جهانی مشخص شد دارنده مدال برنز جهان از ماده ممنوعه تستسترون استفاده کرده و برای همین هم این فرنگی کار درخواست دادن تست نمونه B را رَد کرده بود.

باباجانزاده به دلیل استفاده از مواد نیرو زا در مسابقات جام جهانی سال 2016 شیراز تا سال 2020 از حضور در تمامی میادین ورزشی محروم خواهد بود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۰۹ ۱۹ دی ۱۳۹۵
تستسترون هورمون مردانه اي است كه در بدن همه مردها و به ميزان كمتر در بدن همه زنها وجوددارد و براي فعاليتهاي حياتي و سوخت و ساز بدن ضروري است.اثر تستسترون نهايتا پس از دو هفته به كلي از بين مي رود و اين شايعه اي بيش نيست كه تستسترون 6 ماه تا يكسال در بدن مي ماند.تستسترون مهمترين هورمون دوپينگي است كه متاسفانه خيلي از بدنسازان استفاده مي كنند و بعد ها گرفتار عوارض آن مي شوند و شخصي كه اين هورمون را مصرف كرده به هيچوجه نمي تواند بگويد داروي مجاز و حلال بوده و غير دوپينگي است.مگر اينكه بدون اطلاعش به اون تزريق يا خورانده باشند
United States of America
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۸ دی ۱۳۹۵
با احترام. نگارنده محترم، تا کنون خبرگزاری محترم شما چند روایت از دوپینگ باباجان زاده اعلام کرده است. اولین خبر شما در این رابطه، از این قرار بود که نامبرده در المپیک، دوپینگ کرده وتست نمونه B ایشان هم تایید شده. دومین خبر شما حکایت از ان داشت که بشیر باباجان زاده با مکمل های خوراکی دوپینگ کرده. اکنون نیز نوع دوپینگ باباجان زاده ماده ممنوعه تستسترون اعلام گردیده است. جناب نگارنده، شما مطمئن هستید که این گفته اخرین اطلاع رسانی در مورد دوپینگ باباجان زاده خواهدبود؟؟؟!!! نگارنده محترم، چرا در مورد دوپینگ بشیر باباجان زاده این همه تناقض وجود دارد؟؟؟!!! ضمنا اگر باباجان زاده از ماده ممنوعه تستسترون استفاده کرده بود جواب ازمایش ایشان در المپیک مثبت اعلام می شد. چون طبق گفته پزشکان متخصص اثر ماده ممنوعه تستسترون حداقل شش ماه وحداکثر یک سال در بدن باقی می ماند با توجه به اعلان رئیس محترم کمیسیون پزشکی، مبنی بر اینکه بشیردر المپیک ریو ازمایش داده وسالم بود.اگر ایشان تستسترون مصرف کرده بود صد در صد پاسخ ازمایشش در المپیک ریو باید مثبت اعلام می شد!!!
آخرین اخبار