خروج ۳۰ پلیس نظامی گارد ملی ارتش آمریکا از افغانستان

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که ۳۰ پلیس نظامی گارد ملی ارتش آمریکا که در یک اخیر در افغانستان حضور داشتند به کشورشان بازگشتند.

خروج ۳۰ پلیس نظامی گارد ملی ارتش آمریکا از افغانستان
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، حدود 30 عضو گارد ملی ارتش الینویز آمریکا که در یک سال اخیر در افغانستان حضور داشتند در هفته‌های اخیر به کشورشان بازگشتند.

مقامات نظامی آمریکا اعلام کردند که اعضای کمپانی 233 پلیس نظامی پس از گذراندن برنامه‌ای در کمپ «فورت بلیس» در تگزاس به خانه‌‌هایشان بازگشتند.

براساس گزارش‌ها، این سربازان از ژانویه 2016 به افغانستان اعزام شده بودند و وظیفه آنها اسکورت ژنرال‌ها و افسران، شخصیت‌های مهم، مقامات آمریکایی و خارجی، مشاوران و مقامات ناتو در کابل و منطقه بود.

تسنیم به نقل از شیکاگو تریبون، این نیروها همچنین وظیفه محافظت از سفارت آمریکا در کابل و پایگاه‌های نظامی این کشور در افغانستان را نیز برعهده داشتند.

این در حالی است که چندی قبل جوخه 25 نفری از نیروهای گارد ملی ارتش آمریکا که قبل از اعزام در ایالت تگزاس هم آموزش دیده‌اند برای مأموریت 10 ماهه به افغانستان اعزام شده بودند.

سخنگوی بخش امور نیروهای ارتش در ایالت نیویورک اعلام کرده بود که این جوخه 25 نفره، پلیس نظامی نیز هستند که برای تأمین و حمایت از امنیت نیروهای ائتلاف به افغانستان اعزام شده‌‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.