کرمان؛

افتتاح 11 پروژه کشاورزی در بم

به مناسبت دهه مبارك فجر ۱۱پروژه کشاورزی در شهرستان بم بهره برداری و افتتاح می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان رضا قهری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بم گفتبا آغاز دهه مبارك فجر 11 طرح كشاورزی، صنایع تبدیلی، دامپروری و آب و خاك در شهرستان بم به بهره برداری می رسند.

وی افزود: این طرح ها در دهه مبارك فجر عملیات اجرائی11 طرح آب وخاك، مكانیزاسیون، دامی و تولیدات گیاهی به پایان رسیده و به بهره برداری می رسند.

قهری با بیان اینكه در شرایط بهره برداری بهینه از نعمت های خدادادی یک امر ضروری است, خاطر نشان کرد: به مناسبت دهه مبارك فجر پنج پروژه درجه بندی و بسته بندی و سردخانه بالای صفر در سطح 6300 متر مربع با اعتبار 75میلیارد ریال كه 17 میلیارد ریال آن دولتی بوده و برای 68 نفر شغل ایجاد می شود.

وی با بیان اینكه محصول خرمادر این شهرستان از اهمیت زیادی برخوردار است و با فرآوری آن می توان ارزش اقتصادی این محصول را افزایش داد، گفت: در دهه فجر یك واحد فرآوری خرما به مساحت 500 مترمربع و ظرفیت 1100 تن افتتاح می شود كه اعتبار هزینه شده 10 میلیارد ریال بوده كه چهار و نیم میلیارد آن از اعتبارات دولتی است.

وی تضریح کرد: سه پروژه در بخش آب و خاك كه شامل 80 هكتار آبیاری تحت فشار با اعتبار 4 میلیارد ریال، 20 كیلومتر احداث شبكه زیر سد نساء با اعتبار 17 میلیارد ریال واحداث 500 متر باكس درسبحان آباد با اعتبار 990 میلیون ریال به پایان رسیده به بهره برداری می رسند.

قهری خاطر نشان كرد: در این دهه یك گلخانه در سطح 8 هزار مترمربع با ظرفیت تولید 220 هزار تن و یك واحد مرغداری ( مرغ تخم گذار) با ظرفیت 30 هزار قطعه و اعتبار 4 میلیارد ریال به بهره برداری می رسند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: افتتاح ، کشاورزی ، بم ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار