زاهدان

سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت مناسب کشاورزی برای عمان

استاندار سيستان و بلوچستان گفت: جنس روابط كشور عمان با ايران متفاوت از ساير كشور های عربی است و به توسعه روابط می انديشد.

سیستان وبلوچستان دارای ظرفیت مناسب کشاورزی برای عمان
به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان، علی اوسط هاشمی در جلسه كمیسیون روابط خارجی استان با موضوع روابط اقتصادی سیستان و بلوچستان و عمان بیان كرد:توسعه روابط كشور عمان با دیگر کشورها بر پایه خواست ملت و ضرورت های منافع ملی استوار است نه بر موضع تعصب، كه وجه تمایز این كشور با كشور های عربی منطقه است.

وی ادامه داد : اولویت استانهای همجوار با عمان به نمایندگی از دولت ایران باید تمرکز بخش بزرگی از نیاز های كشور در بنادر عمان باشد و منطبق با نیاز بازار ۲ کشور روابط را توسعه ببخشیم.

هاشمی با اشاره به سهم اندک ۲ درصدی بخش کشاورزی در تولید ناخالص داخلی عمان گفت:وجود 10میلیون هكتار اراضی منابع طبیعی در سیستان و بلوچستان ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری عمان در این بخش در استان است. وی در همین باره اضافه کرد :در بحث پروار بندی شتر می توان برنامه ریزی و سرمایه گذاری مشترک داشته باشیم.

وی با اشاره به اقلیم متنوع سیستان و بلوچستان و حدود یك دوم مساحت كشور عمان اظهار داشت: عمان می تواند نیاز غذایی خود را در بخش های كشاورزی و دامی بدون طی مسیر طولانی و حداكثر با سه ساعت و نیم زمان از طریق بندر چابهار تامین كند.

وی تاسیس مركز پژوهش و مطالعات كشاورزی را با مشاركت عمان مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: تنوع كشت با انتقال آب از دریا عمان را می توان مبنای كار هم قرار بدهیم .

نماینده عالی دولت در سیستان وبلوچستان اعتقاد دارد در بخش صنعت وجود ۲منطقه ویژه اقتصادی "رامشار و میرجاوه" مزیت استثنایی برای دسترسی عمان به بازار كشور های آسیای میانه است که می توان با اعمال معافیت های قانونی مالیاتی و گمرگی فضای جدیدی برای سرمایه گذاری مشترك خلق کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار