یزد؛

تندیس بهترین پژوهش فیلم مستند برای کارگردان یزدی

کارگردان یزدی تندیس بهترین پژوهش فیلم مستند را دریافت کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ تندیس بهترین پژوهش فیلم مستند و جایزه نقدی در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین در قم به علیرضا دهقان برای فیلم اوسیا از یزد اهدا شد.

مستند اوسیا در دومین مسابقه بین المللی پژوهش، فناوری و نوآوری از نگاه عکاسان و کارتونیستها و نخستین جشنواره بین المللی انیمیشن و فیلم کوتاه که 12 دی ماه در فرهنگسرای اندیشه تهران برگزار شد تندیس بهترین فیلم مستند دریافت کرد.

این مستند در جشنواره کارگاه آزاد فیلم هم که با مدیریت مسعود کیمیایی از 27 آذر تا سوم دی‌ ماه برگزار شد موفق به دریافت تندیس بهترین کارگردانی و بهترین پژوهش مستند شد.

مستنداوسیا تاکنون در 14 جشنواره از جمله جشنواره سینماحقیقت، فیلم کوتاه تهران، خانه سینما، سبز و استانبول حضور داشته و موفق به دریافت 15 جایزه در بخش های مختلف شده است.
 
این مستند روایت قنات زارچ طولانی ترین قنات جهان است که به تازگی در یونسکو به ثبت جهانی رسیده، اما حیات این قنات 2500 ساله مدتهاست به دلیل ورود فاضلاب صنعتی و بیمارستانی با بحران مواجه شده است.
 
مستند اوسیا به کارگردانی علیرضا دهقان کارگردان یزدی در یک ماه اخیر از سه جشنواره ملی نماز و نیایش، کارگاه آزاد فیلم و عتف موفق به دریافت چهار جایزه شد.
 
انتهای پیام / ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار