اصفهان؛

میزبانی اصفهان از اجلاس بین‌المللی تجلیل از خادمان و پیرغلامان حسینی

استاندار اصفهان گفت: ستاد اجرایی پانزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از خادمان و پیر غلامان حسینی با برنامه‌ریزی برای برگزاری باشکوه این اجلاس در اصفهان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور در نخستین جلسه ستاد اجرایی پانزدهمین بین‌المللی تجلیل از خادمان و پیر غلامان حسینی در استان اصفهان، اظهار داشت: حضور مردمانی متدین، ولایتمدار و شهید پرور و عاشق اهل بیت و محب خاندان عصمت و طهارت و عشق ویژه نسبت به سالار شهیدان امام حسین(ع) در اصفهان موید این مطلب است که این استان باید زودتر برای برگزاری این اجلاس ورود پیدا می‌کرد.

وی با بیان اینکه پانزدهمین اجلاس پیرغلامان به نوعی برای نخستین بار به صورت جهانی و بین‌المللی برگزار می‌شود، گفت: وظایف هر بخش و سازمان‌ها در دستورالعمل و تفاهم‌نامه صورت گرفته مشخص شده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه صدا و سیما،‌اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، نماینده استانداری و تشکل مداحان از اعضای ستاد اجرایی به شمار می‌روند، تصریح کرد: براساس توافق صورت گرفته شهرداری اصفهان، اوقاف و امور خیریه استان و اتاق بازرگانی و از دیگر اعضایی هستند که به ستاد معرفی خواهند شد.

وی افزود: این ستاد به عنوان ستاد پشتیبانی تامین منابع مالی، مکان برگزاری و موارد دیگر انجام وظیفه می‌کند و براساس تفاهم صورت گرفته محتوای برگزاری اجلاس توسط صدا و سیما پیگیری می‌شود.

زرگرپور با تأکید بر اینکه جلسه آینده باید در کمتر از 15 روز دیگر برگزار شود، گفت: تجربیات برگزاری 14 دوره قبلی این اجلاس باید از برگزار کنندگان احصا شود و نقاط قوت و ضعف آن‌ها مشخص شده و به جلسه ارائه شود تا با تلفیق نقاط مثبت بتوانیم اجلاس را هرچه باشکوه تر برگزار کنیم.

وی خواستار حضور رئیس اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در جلسه آینده شد و گفت: تجربیات ایشان در برگزاری مراسم و تعیین ساختار کلی ستاد می‌تواند بسیار اثر بخش باشد.

استاندار اصفهان زمان برگزاری اجلاس را دهه آخر شهریور و 10 روز قبل از ماه محرم اعلام کرد و گفت: در خصوص مکان و زمان دقیق برگزاری اجلاس در جلسات دیگر تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: برگزاری اجلاس پیرغلامان شهرستانی و استانی قبل از برگزاری اجلاس می تواند در شناسایی پیرغلامان استان موثر باشد.

اجلاس بین‌المللی تجلیل از خادمان و پیر غلامان حسینی هر ساله 10 روز قبل از ماه محرم آغاز خواهد شد و توسط رسانه ملی به معرفی نوع عزاداری شهرهای مختلف می‌پردازد و فرصتی برای معرفی شهر برگزار کننده اجلاس خواهد بود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار