بجنورد؛

لزوم نوسازی شبکه‌های آب خراسان شمالی

نوسازی شبکه‌های آب خراسان شمالی ۸۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، غلامحسین ساقی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با اشاره اینکه بخش قابل توجهی از شبکه آبرسانی فرسوده در شهرهای استان مربوط به شهرهای کوچکی است که از روستا به شهر ارتقا یافته اند ، گفت: نوسازی شبکه‌های آب خراسان شمالی ۸۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

غلامحسین ساقی افزود: میزان آب بدون درآمد در شرکت آب و فاضلاب این استان ۲۲ درصد است که از سطح کشور پایین تر است چرا که این رقم در کشور ۲۶ درصد است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری بخش خصوصی در اجرای طرح های این شرکت، افزود: اکنون اجرای تصفیه خانه فاضلاب شهر شیروان به روش «بی. او. تی» با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال اجرا است و در این زمینه ۲۸۰ میلیارد ریال هزینه می شود.

ساقی در باره گلایه ها از تغییر کیفیت آب بجنورد گفت: اکنون آب سالم در اختیار شهروندان است و به لحاظ بهداشتی مشکلی وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به ارزان بودن بها آب آشامیدنی در خراسان شمالی گفت: اکنون هر متر مکعب از آب آشامیدنی سه هزار ریال در اختیار شهروندان گذاشته می شود این در حالی است که هزینه تمام شده این خدمت به ازای هر متر مکعب 10هزار ریال است.

وی تصریح کرد: این رقم با تحویل گرفتن آب سد شیرین دره به 24 هزار ریال می رسد.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.