جذب دانشجویان خارجی تا سقف 20 درصد ظرفیت واحد علوم پزشکی

امور آموزشی حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از جذب دانشجویان خارجی در واحدهای مجری حوزه علوم پزشکی تا سقف 20 درصد ظرفیت انها خبر داد.

جذب دانشجویان خارجی تا سقف 20 درصد ظرفیت واحد علوم پزشکی
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرهاد ادهمی مسئول امور آموزشی حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری معاون علوم پزشکی این دانشگاه گفت: سعی و تلاش ما همواره درجهت ارتقای کیفی و ارتباط کمی با نگرش به ارتقای کیفی است بدین معنا که چنانچه واحدی درخواست رشته ای را می کند بعد از بررسی های لازم درخصوص تجهیزات آموزشی، نیروی انسانی، برخورداری از فضا و فرآیند اموزشی مناسب شورای گسترش ما تشکیل می شود و به شورای گسترش وزارت بهداشت گزارش می دهد.

وی ادامه داد: در این مدت شاید بیش از 60 رشته در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری تخصصی و حرفه ای ایجاد شده است.

ادهمی اظهار داشت: با توجه به گستردگی دانشگاه آزاد در سطح کشور، توانستیم توانمندی استادان و اعضای هیات علمی علاوه بر برگزاری دوره های مجازی، چند کارگاه را برگزار می کنیم که تمام آنها از سراسر نقاط کشور می توانند بهره گیرند.

مسئول امور آموزشی حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی درباره جذب دانشجویان خارجی گفت: طبق ابلاغ بخشنامه وزارت بهداشت در حال حاضر تمام واحدهای مجری رشته های علوم پزشکی دارای مجوز از شورای گسترش می توانند تا 20 درصد ظرفیت خود را به دانشجویان خارجی اختصاص دهند.

وی بیان اینکه دانشجویان خارجی جذب شده عمدتا از کشورهای اطراف هستند، عنوان کرد: بعنوان مثال در واحد پزشکی تهران حدود 20 دانشجوی خارجی مشغول تحصیل هستند.

تهیه فیلد آموزشی مناسب برای رشته های پزشکی
در ادامه مراسم محمد امین قاسم بیگلو مدیرکل خدمات حوزه علوم پزشکی در ادامه اظهار داشت: رسالت ما در حوزه سلامت تهیه فیلد آموزشی مناسب برای رشته های پزشکی در قالب بیمارستانهای آموزشی است.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مورد نظر بحث ارتقای بهره وری بیمارستانها است لذا در جلسات متعدد با مسئولان آنها به مسائلی از قبیل مدیریت هزینه ها و درآمدها، اداره کرد ملی یا هیات مدیره ای کردن اداره بیمارستانها تاکید شد و در این خصوص برنامه هایی در دست اجرا است.

بیگلو بیان کرد: بحث تجدید ساختار و تشکیلات بیمارستانها، جذب نیروی درمانی مورد نیاز از دیگر مواردی است که در قالب فراخوان‌ها سازماندهی و انجام می شود.

مدیرکل خدمات حوزه علوم پزشکی با اشاره به شکیل شوراها در این شوراها گفت: شورای جذب اعضای هیات علمی، گسترش رشته های علوم پزشکی، هیات ممیزه و همچنین شورای راهبردی علوم پزشکی پیرو توجه دانشگاه به توسعه پزشکی تشکیل شدند که کارها را پیگیری می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار