به مناسبت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

صدور پیام تسلیت امام جمعه، استاندار و تعدادی از مسئولین استان کرمان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، استاندار و تعدادی از مسئولین کرمان طی پیامی مشترک ارتحال حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مسئولین استان کرمان با صدور پیام هایی ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفتند.

آیت الله سید یحیی جعفری و علیرضا رزم حسینی طی پیامی مشترک ارتحال حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت به شرح ذیل می باشد:

الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَةٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَیْهِ رَاجِعونَ

سلام علیکم بما صبرتم
آسمان انقلاب اسلامی ایران، امروز داغدار و سیاهپوش مردی از جنس استقامت و ولایت مداری است که دوران جوانی خود را در کنار فراگرفتن علوم دینی به مبارزات انقلابی پرداخت و یار و یاور امام خمینی (ره) بود و پس از آن نیز انقلابی گونه در کنار رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسیر توسعه و پیشرفت کشور در سنگرهای مختلف خدمت کرد.
آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان فرزند خلف دیار کریمان و الگوی انقلابی و اسلامی همواره مایه افتخار و پشت گرمی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند که نامش برای همیشه در تاریخ این نظام و کشور باقی خواهد ماند.
بی شک در قالب کلمات و جملات نمی توان داغ ازدست دادن پدری مهربان،مدیری مدبر و راست قامتی استوار را تسلا بخشید لیکن در بضاعت خود این داغ بزرگ را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم ایران اسلامی و خانواده محترم ایشان تسلیت گفته و برای آن مرحوم غفران الهی را از درگاه ایزد منان مسألت می کنیم.

سید یحیی جعفری                                               علیرضا رزم حسینی
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان              استاندار کرمان


همچنین مجمع نمایندگان استان کرمان در طی پیامی رحلت جانگداز آیت الله هاشمی رفسجانی را تسلیت گفت در این پیام آمده است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال جانگداز مجاهد نستوه و صبور انقلاب اسلامی و یار دیرین امام و رهبری، حضرت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی ایران اسلامی را در غم و اندوهی سترگ فرو برد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی آئینه تمام نمای انقلاب اسلامی در مبارزه با استعمار و استکبار بود. اسطوره ای که عقلانیت درمقابل بحرانها، شجاعت درمقابل تهدیدها، و همت در میدان سازندگی وطن را الگو بود؛ معلمی که وحدت و ایثار برای حفظ انقلاب و آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را به همه آموخت. 

این پیام می افزاید: این بزرگمرد تاریخ انقلاب در شکل گیری حرکت انقلابی در حوزه و دانشگاه مجاهدتهای فراوانی نمود . ایشان در روند شکل گیری و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در کنار امام و انقلاب بود و نقش موثری در تثبیت و تحکیم نظام اسلامی و اداره ی کشور ایفا نمود. درایجاد وحدت ملی و انسجام اسلامی نام آیت الله هاشمی رفسنجانی درتاریخ ثبت خواهد شد. وی در دوران دفاع مقدس با تدبیر و درایتی هوشمندانه جنگ تحمیلی را مدیریت و در نجات کشور از نفوذ عوامل بیگانه نقشی مؤثر ایفا نمود.

در ادامه این پیام آمده است: آیت الله هاشمی نماد انقلاب، نماد اسلام راستین و نماد اسلام مورد توجه نسل جوان ایران بود. ایشان پس از انقلاب مسئولیت های فراوانی از جمله عضویت در شورای انقلاب، جانشینی فرمانده جنگ، ریاست مجالس اول تا سوم، دو دوره ریاست جمهوری، ریاست مجمع تشخيص مصلحت نظام، ریاست مجلس خبرگان رهبری، ریاست شورایعالی امنیت ملی و ریاست شورایعالی انقلاب فرهنگی را برعهده داشتند.

آیت الله هاشمی در دوران ریاست جمهوری خود که به عنوان «سردار سازندگی» از ایشان یاد می شد؛ نقشی مهم، تاریخی و بی بدیل در بازسازی و توسعه کشور ایفا نمود.

 مجمع نمایندگان استان کرمان این رويداد تلخ و ناگهانی را به مقام معظم رهبری، خانواده محترم ایشان ، عموم مدیران و نخبگان کشور و عموم ملت ایران به ویژه مردم صبور و شریف استان کرمان و شهرستان رفسنجان تسلیت می گوید. روحش شاد و با شهدای انقلاب اسلامی محشورباد.


 رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی ،رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و یار دیرین امام راحل و رهبر معظم انقلاب پیام تسلیتی صادر کرد.


متن پیام یدا.. موحد به شرح زیر است:


ضایعه درگذشت  یار دیرین امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مدظله العالی مردی بزرگ از دیار کریمان که تکیه گاهی عظیم برای انقلاب اسلامی بودند، موجب تاثر و تالم شدید است.

اینجانب و تمامی همکارانم این ضایعه عظیم و دردناک را به محضر مقام معظم رهبری که یکی از شاخص ترین یاران دیرین و صدیق خود را از دست دادند و به تمامی ملت شریف ایران بالاخص مردم دیار کریمان  و بیت ایشان تسلیت عرض نموده و برای روح بلند آن عزیز از دست رفته علّو درجات از درگاه حضرت احدیت خواستارم. 

 


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار