آبادان؛

بهره بردای از نخستین موزه از طرح موزه های صنعت نفت کشور در آبادان بزودی

نخستین موزه از طرح موزه های صنعت نفت کشور با عنوان 'موزه بنزین خانه آبادان ' آماده بهره برداری شد.

بهره بردای از نخستین موزه از طرح موزه های صنعت نفت کشور در آبادان بزودی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛ مدیر طرح موزههای صنعت نفت در سفر به آبادان با تشریح روند احداث موزه های صنعت نفت، گفت:طرح احداث موزه های صنعت نفت از سال 92 کلید خورد و مشاوران طرح، کار خود را در سال 93 آغاز شده و مشاور، طرح پیشنهادی خود را در خصوص موزه های نفت مسجد سلیمان در پایان آن سال تحویل داد.

اکبر نعمت اللهی در خصوص طرح موزه های صنعت نفت در آبادان نیز گفت:این شهر، در نقطه نقطه خود یادگاری از صنعت نفت دارد و در ابتدای طرح نیز به عنوان 'شهر - موزه ' مطرح شد.

وی ادامه داد:از سوی مشاور طرح، 20 نقطه شهر آبادان برای اجرای طرح موزه های صنعت نفت پیشنهاد شد که به دلیل محدودیت های مالی، اجرای این طرح در 5 نقطه آبادان برای فاز نخست موزه های صنعت نفت به تصویب رسید و در اولویت قرار گرفت.

نعمت اللهی اضافه کرد:موزه بنزین خانه آبادان، مدرسه فنی و حرفه ای (تکنیکال اسکول)، اسکله پارک موزه صنعت نفت و ساختمان های تشریفاتی صنعت نفت و نیروگاه شماره 1 و واحد قدیمی پالایشگاه آبادان به عنوان نقاط اولویت دار برای اجرای طرح موزه های صنعت نفت در آبادان تصویب شد.

مدیر طرح موزههای صنعت نفت در بخش دیگری از سخنانش در خصوص 'موزه بنزین خانه آبادان' به عنوان نخستین مرکز توزیع سوخت و نخستین پمپ بنزین کشور گفت:در بازسازی و مرمت این بنای تاریخی، شرایط 90 سال پیش به تصویر کشیده شده و تجهیزات مورد استفاده سوخت رسانی و گرمایشی به معرض نمایش عمومی گذاشته شده است.

وی از نمایش تمامی اسکناس های منتشر شده در کشور با موضوع پالایشگاه آبادان و تاسیسات نفتی، مکتوبات صنعت نفت، اتاق هدایای موزه ای و خودروهای قدیمی سوخت رسان به عنوان قابلیت های دیگر این موزه یاد کرد.

نعمت اللهی گفت:بر اساس برنامه ریزی، 'موزه بنزین خانه آبادان' سه شنبه 28 دیماه با حضور معاون وزیر نفت، استاندار خوزستان، معاونان سازمان میراث فرهنگی کشور، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، نمایندگان مردم در مجلس و مسئولان محلی بهره برداری می شود.

انتهای پیام/ ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.