آخرین خبرها از عملیات نینوا ما می‌آییم؛

تسلط 85 درصدی نیروهای عراقی بر ساحل چپ موصل/ آغاز عملیات آزادسازی ساحل راست در آینده نزدیک

نیروهای عراقی بر 85 درصد از اراضی ساحل چپ موصل مسلط شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری معلومه، فرمانداری استان نینوا اعلام کرد: نیروهای امنیتی عراق بر 85 درصد اراضی ساحل چپ موصل مسلط شده اند و عملیات آزادسازی ساحل راست به زودی آغاز می شود.

عبدالستار حبو، عضو فرمانداری استان نینوا، گفت: تروریست های داعش تنها 15 درصد از مناطق ساحل چپ را تحت اشغال دارند و تاکنون شکست سختی در مقابل نیروهای عراقی متحمل شده اند.

وی افزود: عملیات آزادسازی ساحل راست موصل نزدیک است و خاکریزهایی نزدیک رود دجله برپا شده و تجهیزات نظامی لازم به این منطقه ارسال شده است.

عبدالغنی اسدی، فرمانده نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم عراق نیز اعلام کرد: زیرساخت های محله های آزاد شده در ساحل چپ آسیبی ندیده است و نیروهای عراقی در روند عملیات های خود همواره سعی کردند از زیرساخت ها و خانه های مردم حفاظت کنند.

وی گفت: با وجود اینکه در ابتدای عملیات ساحل چپ شاهد خروج موجی از اهالی این منطقه بودیم، هم اکنون مردم در خانه های خود باقی مانده و شاهد پیشروی نیروهای عراقی هستند.

نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم عراق در ادامه پیشروی خود در ساحل چپ توانستند دانشگاه موصل را به صورت کامل محاصره کنند. همچنین نیروهای مهندسی مشغول پاکسازی محله های "سکر، مثنی، غفران و بلدیات" هستند.

نیروهای بسیج مردمی نیز با هجوم تروریست های داعش به روستای "عین الحصان" در غرب موصل مقابله کردند. در این درگیری شماری از عناصر تروریستی به هلاکت رسیده و برخی فرار کردند.

در حمله جنگنده‌های ارتش عراق به مواضع داعش در موصل و نزدیکی تلعفر 45 تروریست به هلاکت رسیدند و چند گارکاه بمب گذاری خودرو منهدم شدند.

از سوی دیگر، در تیراندازی تروریست های داعش به سوی خانواده های عراقی در حد فاصل محله سومر و وحده در جنوب شرق موصل، یک زن زخمی و کودک شیرخوار وی کشته شد.





انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار