وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد؛

حمایت از بیماران خاص از دغدغه‌های مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود/ نقش ویژه روحانیت در ارتقای سطح سلامت مناطق محروم


وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ضمن اظهار تاسف از درگذشت ناگهانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از جلسه ایشان در خصوص بیماران خاص خبر داد.


به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور در همایش تجلیل از شان و جایگاه آیت‌الله فیروز‌آبادی با اشاره به آخرین جلسه ایشان با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ساعاتی پیش از رحلت این یاور انقلاب گفت: دیروز نزدیک‌های ظهر با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی جلسه‌ای داشتم که ایشان در این جلسه از نگرانی‌هایشان در خصوص بیماران خاص و علی ‌الخصوص مبتلایان به سرطان با من حرف‌هایی زدند؛ موضوعی که نشان می‌دهد وی حتی در آخرین لحظه‌های عمرشان نیز نسبت به مسائل بیماران مخصوصا بیماران خاص و صعب العلاج نگران بودند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه صبر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در همه لحظه‌های عمر ایشان همیشه به جا و قابل تامل و زبانزد بوده است، تاکید کرد: وی همیشه صبر می‌کرد و تا آخرین لحظات عمرشان نیز صبرشان مهمترین ویژگی‌ برجسته ایشان بوده که در قبال برخی‌ها که قدر نشناسی کردند و چه در قبال همه افراد و به ویژه سپیدپوشان عرصه سلامت، هر چند که ایشان روحشان به ملکوت اعلی پیوست اما قطعا خدماتی که برای نظام و انقلاب اسلامی کشیده‌اند و همچنین اهتمام ویژه‌شان نسبت به بیماران خاص پا برجا می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه ایشان هم به نوعی آموزه‌های امام خمینی (ره) را برای ادب، اخلاق و مروت اسلامی به یادگار گذاشته‌اند، تصریح کرد: اگر بخواهیم واقعا آنچه که شهدای ما برای این انقلاب هزینه کرده‌اند را پا برجا بگذاریم بهتر است بار دیگر امشب کمی به رفتارهایمان مروری کنیم تا صادق‌تر و با هدف‌تر در مسیری گام برداریم که در آن به جز نشر اسلام و عزت مردم ایران نیست.

وزیر بهداشت در ادامه با بیان جایگاه و نقش خیرین سلامت در توسعه نظام سلامت افزود: حمایت‌های آنها در این زمینه بسیار اثر گذار و دلگرم‌کننده بوده است به طوری که سالانه منجر به جلب حمایت یک هزار میلیاردی بخش سلامت از سوی خیرین نظام سلامت شده است.

بزرگترین سرمایه روحانیت "مردم‌داری" آنهاست
وی همچنین در ادامه با اشاره به جایگاه روحانیت در نظام سلامت گفت: یکی از بزرگترین سرمایه های روحانیت این است که مردم را از خودشان می‌دانند بنابراین جدای از همه کمک‌هایی که این قشر موثر در سایر امور داشته‌اند در حوزه خدمات عمومی یا سلامت نقش‌شان بی بدیل بوده که در این میان می‌توان به چراغ روشن بیمارستان آیت‌الله حائری اشاره کرد که نمو‌نه‌ای از تاثیر روحانیون و تلاشهایشان برای ارتقا جایگاه سلامت به شمار می‌رود.

وزیر بهداشت ادامه داد: هم اکنون نیز وجود بیمارستان آیت‌الله فیروزآبادی که به رغم تلاشهای شبانه روزی‌شان نسبت به نظام سلامت بوده نمونه‌ای بارز و مهم دیگری است به هر حال به نظر می‌رسد که این اقدامات جدای از خیرخواهی و نیک‌اندیشی نیست. خود این بزرگان گفته‌اند که به بیماران و دردمندان از جمله منابعی هستند که خداوند در آنها حاضر و ناظر است و قطعا اجرشان نیز در این میان محاسبه می‌شود.

هاشمی اظهار داشت: شاید روحانیت ما در کلان شهرها کمتر ولی در شهرهای محروم خیلی بیشتر نسبت به ارتقای کیفی خدمات سلامت مردم تلاش کرده و به آن ادامه می‌دهند زیرا آنها با عزت نفسی که دارند علاوه بر کمک‌هایشان مسئولان اجرایی را نیز مدام ترغیب می‌کنند تا نسبت به این مهم بیشتر تلاش کنند و در این میان شاید از نظر امکانات مادی کم بهره‌اند اما اعتبارشان بزرگترین سرمایه‌شان است که نمونه بارز این حمایتها راه‌اندازی بیمارستانی مجهز در استان قم بوده است.

گفتنی است؛ وزیر بهداشت در پایان بخش جدید شش اتاقه ال دی آر بیمارستان آیت الله فیروز آبادی را افتتاح کرد.‌

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار