مشهد؛

مهم‌ترین هدف من از خلق اثر حجاب دوره رضاخانی آگاهی بخشی به نسل جوان است

دکتر کاظم چلیپا گفت: مهم‌ترین هدف من از خلق اثر حجاب دوره رضاخانی آگاهی‌بخشی به نسل جوان است؛ نسلی که حق دارد بداند در گذشته کشورش چه روی داده است.

مهم‌ترین هدف من از خلق اثر حجاب دوره رضاخانی آگاهی بخشی به نسل جوان استدکتر چلیپا در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت:  متاسفانه خیلی از افراد جامعه اصلا اطلاعی از واقعه قیام گوهرشاد ندارند و اصلا نمی‌دانند همچین قصه‌ای وجود داشته  این جریان‌ها و خواسته‌ها و دستاوردهایش باید  برای نسل جوان علنی شود.

وی با تاکید بر اینکه مهم ترین مساله در شرایط کنونی جامعه آگاهی‌بخشی به نسل جوان است؛ افزود: آن چیزی که به درد این انقلاب و به درد این نسل جوان می خورد و راه ما را باز می‌کند بازگویی همین وقایع است. ما باید برای داشتن یک آینده روشن از گذشته بدانیم و درس بگیریم.

دکتر چلیپا ادامه داد: ما هر چه بتوانیم نکاتی بدست آوریم که عواملی برای کارآفرینی و حیات بخشیدن و هدفمند کردن نسل جوان باشد؛ باید استفاده کنیم.

این هنرمند انقلابی با اشاره به اثر هنری خود نیز گفت :اثری که من ارائه داده بودم در رابطه با افشای استبداد دوره رضاخانی بود؛ این اثر نقطه مقابل دو جریان مردم معتقد از اقوام مختلف ایران که برای زیارت به مشهد آمده بودند و مسئله کلاه شاپو و حجاب دوره قاجار را به تصویر کشیده است.

وی با اشاره به اینکه در سراسر دنیا برای حجاب حدودی مشخص شده است؛ اظهار کرد: در دنیا حجابی معقول است که یک خانم بتواند با آن کار کند و در ضمن اندامش را به نمایش نگذارد؛ در ایران نیز حجاب ما طبق تعریفی که اسلام مشخص کرده باید رعایت شود.

دکتر چلیپا افزود: رضاخان بخاطر آن حماقتی که داشت با سفر به ترکیه فکر می کرد که با تغییر لباس و اروپایی کردن آن و برداشتن حجاب ، سبب مترقی شدن مردم و جامعه می شود؛ در صورتی که  کاملا اشتباه کرد و بااین کار دین را در مقابل خودش قرار داد.

 وی ادامه داد: در نهایت هم از همین نقطه ضربه خورد ، چرا که مردم که دین و اعتقادات و  باورهایشان جریحه دار شده بود در مقابل او ایستادند.

دکتر چلیپا بیان کرد: من در این تابلو معصومیت و مظلومیتی را در چهره زنان به نمایش گذاشته ام که  این موضوع را نشان بدهم که زنان در واقع در این جریان قربانی قرار گرفته اند.

انتهای پیام//ف.ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.