حیدر العبادی: روابط با ترکیه بدون عقب نشینی از خاک عراق پیشرفتی نمی‌کند

نخست وزیر عراق در سخنانی گفت: به بینعالی ییلدیریم نخست وزیر ترکیه اعلام کردیم روابط با این کشور بدون عقب نشینی نیروهایش از پایگاه بعشیقه یک گام هم به جلو نخواهد رفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون المیادین ،‌حیدر العبادی نخست وزیر عراق در کنفرانس خبری هفتگی خود گفت: به نخست وزیر ترکیه اعلام کردیم روابط با این کشور بدون عقب نشینی نیروهایش از عراق یک گام هم به جلو نخواهد رفت.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق در ادامه افزود: شاهد فروپاشی گسترده خطوط دفاعی (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش در شهر موصل هستیم. 

العبادی گفت : داعش تلاش می کند شکست هایش در شهر موصل را با حملات تروریستی به غیرنظامیان جبران کند.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق گفت: خطر برای سد موصل بسیار کم است. 

العبادی افزود:  به اهالی موصل می گویم اقدام داعش در منفجر کردن پل ها در این شهر، مانع از آزادسازی آن نخواهد شد. داعش و جنایت های سازماندهی شده به یک اندازه برای جامعه خطرناک هستند. از همه طرف ها دعوت می کنم تا با سازمان های امنیتی برای کنترل اوضاع همکاری کنند. دولت توجه ویژه ای برای درمان مجروحان نیروهای امنیتی قائل است. 

وی خاطر نشان کرد: عراق نه تنها به دنبال از بین بردن بحران ها در روابط با کشورهای همسایه است، بلکه می خواهد روابط با این کشورها را گسترش دهد. درباره مسایل اقتصادی بین اردن و عراق تفاهم های گسترده ای وجود دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار