درخواست 630 شرکت معروف از ترامپ برای دست برداشتن از انکار تغییرات آب و هوایی

630 شرکت و سرمایه‌گذار معروف از رئیس جمهور منتخب آمریکا خواستند دست از انکار تغییرات آب و هوایی بردارد.

درخواست 630 شرکت معروف از ترامپ برای توقف انکار تغییرات آب و هوایی
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، بیش از 630 شرکت و سرمایه‌گذار از دونالد ترامپ –رئیس‌جمهور منتخب آمریکا- و کنگره خواستند به سوی مسیر اقتصادی، که کربن تأثیر کمتری در آن داشته باشد، پیش بروند. آنها هشدار داده‌اند اگر این اتفاق رخ ندهد موفقیت‌های آمریکا در این زمینه به خطر می‌افتد. دونالد ترامپ پیش از این درباره کاهش همکاری آمریکا با کشورهای دیگر جهت مدیریت گرمای جهانی خبر داده و تغییرات آب و هوایی را انکار کرده بود.

نیک هرد –وزیر انرژی و تغییر آب و هوایی انگلیس-  در این خصوص اعلام کرد پیروزی ترامپ در انتخابات، چالش بزرگی برای جهان در زمینه تغییرات آب و هوایی است.

شرکت‌های مطرح جهان از جمله «جانسون و جانسون»، یونیلیور، کیلوگ و جنرال میلز در بیانیه‌ای مشترک از دونالد ترامپ خواستند در دیدگاه‌های خود نسبت به تغییرات آب و هوایی تجدید نظر کند.

در این بیانیه آمده است: «ما می‌خواهیم اقتصاد آمریکا تا جایی که ممکن است وابستگی خود را به انرژی حاصل از کربن کاهش دهد. یک راه حل خلاقانه و مقرون به صرفه می‌تواند این مشکل را حل کند. یک اقدام به موقع می‌تواند به ایجاد شغل و فضای رقابتی در آمریکا منجر شود.»

بیش از 530 شرکت که مجموع درآمد سالانه  آنها برابر با 1.15 هزار میلیارد دلار است و 1.8 میلیون کارمند دارند این بیانیه را امضا کردند.

100 سرمایه‌گذار نیز این بیانیه را امضا کردند. این سرمایه‌گذاران شامل رؤسای صندوق مشترک بازنشستگی نیویورک، نظام بازنشستگی معلمان کالیفرنیا و دیگر شرکت‌ها می‌شوند که دارایی‌هایی به ارزش بیش از 2 هزار میلیارد دلار را مدیریت می‌کنند.

امضا کنندگان این بیانیه بر این باورند که اقتصاد آمریکا تأثیر بسزایی در نقش این کشور در مدیریت تغییرات آب و هوایی دارد. آنها از مردم خواستند برای کاهش وابستگی اقتصاد آمریکا به انرژی حاصل از کربن تلاش کنند. همچنین از دونالد ترامپ خواستند آمریکا را از «توافق پاریس» که هدف آن همکاری کشورها برای مدیریت تغییرات آب و هوایی است، خارج نکند.

195 کشور جهان اواخر سال 2015 با پیش‌نویس توافق پاریس درباره آب و هوا موافقت کردند. براساس این توافق، ثابت نگهداشتن روند گرم شدن­ کره زمین ­تا 2 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.­

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار