ادعای کره جنوبی: پیونگ‌یانگ مواد لازم برای ساخت ۱۰ بمب هسته‌ای را در اختیار دارد

وزارت دفاع کره جنوبی مدعی شد کره شمالی در حال حاضر پلوتونیم کافی برای ساخت ۱۰ بمب هسته‌ای در اختیار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کره جنوبی روز چهارشنبه ادعا کرد کره شمالی اکنون پلوتونیم کافی برای ساخت ۱۰ بمب هسته‌ای در اختیار دارد. 

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد گمان می‌رود کره شمالی حدود ۵۰ کیلوگرم پلوتونیم در سطح تسلیحاتی تا پایان سال ۲۰۱۶ داشته است، که این برای ساخت حدود ۱۰ بمب هسته‌ای کافی است. این رقم هشت سال قبل ۴۰ کیلوگرم بود. 

وزارت دفاع کره جنوبی همچنین اعلام کرد کره شمالی توانایی «قابل توجهی» برای ساخت تسلیحات بر پایه اورانیوم غنی شده در سطح بالا دارد. با این حال، این وزارتخانه به ذخایر اورانیوم غنی شده در سطح تسلیحاتی کره شمالی اشاره نکرد.

کره جنوبی این موضوع را یک هفته پس از آن اعلام کرد که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، گفت کشورش در آستانه شلیک آزمایشی یک موشک بالستیک بین قاره‌ای است. 

خبرگزاری فرانسه نوشت: گمان می‌رود کره شمالی، که پنج آزمایش هسته‌ای انجام داده و موشک‌های متعددی را شلیک کرده است، در حال برنامه‌ریزی برای فعالیتی هسته‌ای در سال ۲۰۱۷ میلادی باشد. این در حالی است که کره شمالی به دنبال ساخت یک سامانه تسلیحاتی است که قادر به هدف قرار دادن سرزمین اصلی آمریکا باشد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۲ دی ۱۳۹۵
خوبه .فعلا کاری نکنید /امریکا توسوئی بیش نیست .کودک کشه وتروریست پرور تو دنیا .دستش رو شده دیگه کسی ترس نداره ازش .
آخرین اخبار