شیراز؛

ثبت 34 وقف جدید در فارس

معاون حقوقی و ثبتی اوقاف فارس از ثبت 34 وقف جدید از ابتدای امسال تاکنون خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی اکبر جعفریان معاون حقوقی و ثبتی اوقاف فارس با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 34 وقف جدید به ارزش بالغ بر 160 میلیارد تومان در فارس ثبت شده است، گفت: بیشترین وقف جدید در فارس به تعداد 7 مورد مربوط به شهر شیراز است.

 
وی افزود: پس از شیراز، بیشترین وقف مربوط به شهرستان های استهبان و فراشبند است که در هر کدام 5 وقف جدید انجام شده است.  
 
جعفریان با بیان این که این وقف های جدید شامل زمین، منزل مسکونی، باغ، انجیرستان، زمین زراعی و واحد های تجاری است اظهار کرد: عمده ترین نیات این واقفان ساخت حسینیه و مسجد، خانه عالم و انجام امور خیرات و کمک به نیازمندان است ضمن آن که توسعه بقاع متبرکه، اجرای مراسم مذهبی و فرهنگی، فعالیت های قرآنی، حمایت از نخبگان و امور آموزشی، پژوهشی و کمک به اشتغال به ویژه اشتغال جوانان و زنان سرپرست خانوار از دیگر نیات واقفان در وقف های جدید ثبت شده است .
 
معاون حقوقی و ثبتی اوقاف فارس افزود: ساخت بیمارستان، کمک به بیماران نیازمند و همچنین روضه خوانی سید الشهداء (ع) از دیگر نیات واقفان فارس است .
 
جعفریان گفت: وقف های جدید ثبت شده علاوه بر شهرهای مذکور در پاسارگاد، جهرم، سپیدان، فسا، فیروزآباد، قیر وکارزین ، ممسنی ، نی ریز و مرودشت نیز صورت گرفته است .
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار