طی دیدار لاریجانی با رئیس مجلس مالی:

لاریجانی:بحران‌های جهان اسلام باعث تحت الشعاع قرار گرفتن مسئله فلسطین شده است/ سیدیبه: مالی همیشه مدافع مردم فلسطین بوده است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بحران‌های موجود در میان کشورهای اسلامی باعث شده است که مسئله فلسطین، تحت الشعاع قرار بگیرد.

لاریجانی:بحران‌های جهان اسلام باعث تحت الشعاع قرار گرفتن مسئله فلسطین شده است/ سیدیبه: مالی همیشه مدافع مردم فلسطین بوده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، 22 دی ماه) در نشست خبری مشترک با «ایساکا سیدیبه» رئیس مجلس ملی مالی که به تهران سفر کرده است، گفت: ما از گذشته روابط دوستانه‌ای با کشور مالی داشته‌ایم و نگاهمان نسبت به مسائل منطقه و به ویژه تروریست نزدیک بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشور مالی یکی از کشورهای مهم آفریقا است که همیشه مورد توجه ما بوده و در مذاکرات امروزمان برای گسترش روابط اقتصادی بحث‌های خوبی مطرح شد.

وی اظهار داشت: ما علاقه‌مندیم سطح روابط تجاری میان کشور جمهوری اسلامی ایران و مالی افزایش یابد، همچنین تحلیل مشترکی از بحران موجود در کشورهای اسلامی بین ما وجود دارد.

لاریجانی با تأکید بر اینکه بحران موجود در کشورهای اسلامی، مسئله فلسطین را که موضوع اصلی جهان اسلام است را تحت‌الشعاع قرار داده است، گفت: خوشحالیم که کنفرانس بین‌المجالس اسلامی قرار است به زودی در کشور مالی تشکیل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: امیدواریم این کنفرانس بسیار موفق باشد و در زمینه چالش موجود در کشورهای اسلامی تصمیمات درستی اتخاذ کند.

وی اظهار داشت: سفر رئیس مجلس مالی نقطه عطفی برای ارتقای سطح روابط میان دو کشور ایران و مالی است و ما از اینکه وی و هیئت همراهشان در ایام سوگواری ما به مناسبت رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ابراز تسلیت داشته‌اند، بسیار سپاسگزاریم.

بعد از اظهارات رئیس مجلس شورای اسلامی، ایساکا سیدیبه ضمن ابراز تشکر از لاریجانی گفت: بنده بار دیگر تسلیت خود را به مناسبت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ابراز می‌کنم و اینکه تنها شما عزادار نیستید و ما هم در عزای شما شریک هستیم.

رئیس مجلس ملی جمهوری مالی همچنین اظهار داشت: از طرفی دیگر بنده به مناسبت تحکیم روابط بین‌المجالس میان دو کشور ایران و مالی تبریک می‌گویم و از ابتدای حضور خود در اینجا دیدم که شما برای همکاری با ما مداومت دارید.

وی تصریح کرد: مشکل مردم فلسطین همواراه نگرانی کشور مالی بوده است و ما از ابتدا این مشکلات را درک کرده‌ایم.

سیدیبه اظهار داشت: در واقع تمامی مواردی که سازمان ملل علیه فلسطین انجام داد مورد مخالفت ما بوده است و این قطعنامه اخیر سازمان ملل نیز باعث شد تا مردم مالی با ملت فلسطین همصدا شوند.

رئیس مجلس ملی جمهوری مالی با تأکید بر اینکه اطمینان می‌دهم که هیئتی از مالی در اجلاسی که قرار است در ایران طی ماه آینده برای حمایت از فلسطین برگزار شود، شرکت فعال داشته باشد، افزود: موضوع فلسطین یکی از مسائل پایه‌ای کشور مالی است اگرچه نگرانی‌هایی در این زمینه در کشورهای اسلامی وجود دارد.

وی بیان داشت: مسئله‌ای که کاملا مشخص است اتحاد بین مسلمان‌ها است و بنده اطمینان می‌دهم که در این راستا کنفرانس بین‌المجالس اسلامی قرار است در کشور مالی برگزار شود.

سیدیبه گفت: گرچه مشکلات میان کشورهای اسلامی زیاد است اما امیدواریم این کنفرانس باعث حل مشکلات شود.

رئیس مجلس ملی جمهوری مالی اظهار داشت: همراهی میان جمهوری اسلامی ایران و مالی در تمام سطوح قابل گسترش است به ویژه روابط تجاری میان دو کشور در حال حاضر رضایت بخش نیست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران کشور دوست برای مالی بوده است و امیدواریم همکاری بین دو کشور تداوم پیدا کند.

انتهای پیام/


 

برچسب ها: مجلس ، لاریجانی ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار