اهواز؛

کشف 2 اسلحه شکاری از 2متخلف شکار پرنده

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت: 2 متخلف شکار پرنده شناسایی و دستگیرواز آنها تعداد 48 قطعه پرنده سار، 2 قبضه اسلحه شکاری و 75 عدد فشنگ ساچمه ای کشف وظبط شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در پی گشت و کنترل نیروهای یگان حفاظت محیط زیست اداره شوشتر در حوزه استحفاظی این شهرستان دو نفر متخلف شکار پرنده شناسایی و دستگیرواز آنها تعداد 48 قطعه پرنده سار، دو قبضه اسلحه شکاری و 75 عدد فشنگ ساچمه ای کشف و تا زمان صدور رأی دادگاه ضبط گردید.

علی فتحی نیا ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر، با بیان این خبر افزود: براساس مصوبه شماره 380 شورای عالی محیط زیست جریمه شکار غیرمجاز هرقطعه پرنده سار معمولی مبلغ یکصد هزار ریال درنظر گرفته شده است ،ضمن اینکه متخلفان به دلیل نداشتن پروانه شکار به استناد ماده 10 قانون شکار و صید جهت تشکیل پرونده و رسیدگی به تخلف به مراجع قانونی ذیصلاح معرفی گردیدند .

شایان ذکر است: که سار معمولی گونه‌ای از سار است که در سرده سارهای اوراسیایی قرار دارد. این گنجشک‌سان اندازه‌ای میانه دارند. طول این پرنده ۲۰ سانتی متر بوده و پرهای آن سیاه و براق است که البته در برخی از اوقات سال خال‌های سفید در آن دیده می‌شود. رنگ پاهای پرنده صورتی است و نوک در زمستان سیاه و در تابستان زرد است. سار معمولی پرنده‌ای پر سر و صدا است که این ویژگی هنگامی که در گروه‌های بزرگ هستند تشدید می‌شود.

انتهای پیام/م
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.