زندگینامه آیت الله سید محمدمهدی برهانی

مختصری از زندگینامه آیت الله محمد‌مهدی برهانی را در این گزارش بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛آیت الله سید محمد مهدی برهانی، در سال 1332 در خانواده ای مذهبی و از سلسله عالم جلیل القدر علامه بحرانی در آبادان به دنیا آمد. ایشان دروس مقدماتی و سطح حوزه را در محضر اساتیدی چون مرحوم مدرس افغانی و وجدانی فخر گذراند.

آن مرحوم که از شاگردان برجسته حضرات آیات عظام سبحانی، مکارم شیرازی، وحید خراسانی و فاضل لنکرانی بودند؛ از سال 78 پس از فوت پدر مرحومشان (حضرت آیت الله محمد برهانی) به تهران عزیمت نموده و در مسجدی که توسط پدر بزرگوارشان بنیانگذاری شده بود، با سن کم خود (حدود چهل سال) درس خارج فقه خود را آغاز کردند که در تهران با رونق خاصی نیز مواجه شد.

از سوابق کاری ایشان می توان به اجرای برنامه «مردم و مجلس» و مدیریت عامل صدا و سیمای مهاباد اشاره کرد. آخرین و معروف ترین برنامه ایشان در صدا و سیما؛ مجری گری برنامه «جنگ هفته» بود که به دلیل دوری ایشان از شهرت و علاقه وافر به مباحث علمی و حوزوی، از این کار کناره گیری کردند.

از ویژگی های بارز ایشان ارتباط بسیار زیاد و عمیق با مردم، خصوصا جوانان و دوری از هرگونه تشریفات و شهرت بود. مرحوم برهانی از سال 86 به علت حمله مغزی دچار بیماری شدند، اما مسجد، تبلیغ و کرسی درس را رها نکردند.

سرانجام این عالم برجسته، پس از هشت سال تحمل رنج و بیماری در ساعت سه و سی دقیقه بامداد یکشنبه 20 دی ماه مصادف با 29 ربیع الاول  1394 به لقای معبود و معشوق حقیقی خویش شتافتند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.